Elementy paleosocjologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-EP-AR-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy paleosocjologii |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | wiedza o społeczeństwie i kulturze wymagana od studenta rozpoczynającego studia drugiego stopnia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: wykład - 15 h konsultacje - 2 h Godziny niekontaktowe: przygotowanie do zajęć - 15 h studiowanie literatury przedmiotu - 15 h przygotowanie do zaliczenia - 13 h Łączna liczba godzin: 60 h = 2 pkt ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, U01 - zaliczenie pisemne U02, U03, K01- bieżące przygotowanie do zajęć, udział w dyskusji |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu kształcenie kompetencji w zakresie socjologicznej analizy zasadniczych zjawisk i procesów zachodzących w obrębie przeszłych i współczesnych wspólnot społeczno-kulturowych. Przedmiot wyposaża studentów w wiedzę oraz umiejętność interpretacji zagadnień dotyczących tworzenia oraz funkcjonowania na przestrzeni dziejów grup społecznych (ze szczególnym uwzględnieniem grup rodzinnych), powoływania oraz transformacji zasadniczych instytucji życia społecznego, formowania różnorodnych stosunków społecznych (m. in. stosunków władzy), dynamiki konfliktów społecznych, a także kształtowania norm, wartości i zasad społecznych przesądzających o odrębności danych zbiorowości społeczno-kulturowych. |
Literatura: |
Giddens A., Socjologia, Warszawa 2012. Griswold W., Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie, Warszawa 2013. GoodmanN., Wstęp do socjologii, Poznań 2004. Kłoskowska A., Socjologia kultury, Warszawa 1997. Szacka B., Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2008. Polakowska-Kujawa J. (red.), Socjologia ogólna. Wybrane problemy, Warszawa 2004. Tabaczyński S., Marciniak A., Cyngot D., Zalewska A. (red.), Przeszłość społeczna. Próba konceptualizacji, Poznań 2012. Turner J., Socjologia. Koncepcje i ich zastosowanie, Poznań 1998. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 - ma podstawową wiedzę o interdyscyplinarnym charakterze archeologii oraz możliwościach i pożytkach ze współpracy z naukami humanistycznymi, ścisłymi i przyrodniczymi - K_W03 Umiejętności: U01 - posiada podstawowe umiejętności badawcze (formułowanie, analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, krytyczne podejście do źródeł i hipotez, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na rozwiązywanie typowych problemów w archeologii - K_U04 U02 - rozumiejąc interdyscyplinarność archeologii potrafi korzystać z dorobku nauk humanistycznych, przyrodniczych i ścisłych U03 - potrafi interpretować obserwacje terenowe i archeofakty w aspekcie interakcji człowiek-środowisko - K_U18 Kompetencje: K01 - ma świadomość znaczenia nauk humanistycznych dla utrzymania i rozwoju więzi społecznych na różnych poziomach - K_K09 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kokowski, Agnieszka Kolasa-Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.