Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Redagowanie tekstów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-FP-26
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Redagowanie tekstów
Jednostka: Zakład Historii Literatury Polskiej
Grupy: Grupa przedmiotów dla spec.redaktorsko-medialnej, filologia polska I stopnia, sem.4
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Przedmiot dla studentów studiów 1 stopnia specjalności redaktorsko-medialnej - brak wymagań wstępnych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 15 h

Konsultacje indywidualne: 1 h

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

przygotowanie do zajęć: 14 h

przygotowanie do zaliczenia: 30 h

Łącznie liczba godzin: 60 h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Konwersatorium – praca zaliczeniowa na podstawie zredagowanego tekstu ćwiczeniowego – W 1, W 2, W 3, U 1, U 2, K 1, K 2, K 3.

Pełny opis:

Przedmiot ma charakter praktycznych ćwiczeń z redagowania krótkiego tekstu o charakterze krytycznoliterackim na różnych etapach przygotowania go do druku (zwłaszcza adiustacja merytoryczna, stylistyczna oraz elementy tzw. pierwszej korekty).

Literatura:

1. J. Billingham, Redagowanie tekstów, Warszawa 2006.

2. A. Wolański, Edycja tekstów. Praktyczny przewodnik, Warszawa 2008.

3. R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W 1 – zna podstawową terminologię z zakresu redagowania i podstaw edycji tekstów – K_W03;

W 2 – ma ogólną wiedzę z zakresu problematyki tekstu przygotowywanego do druku, w tym wiedzę z zakresu kultury języka, stylistyki, zna także typologię błędów językowych – K_W010, K_W16;

W 3 – zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego – zwłaszcza w zakresie opracowania tekstów do druku – K_W19;

Umiejętności:

U 1 – potrafi wyszukiwać informacje niezbędne w procesie redagowania tekstu oraz dobrać właściwe narzędzia w postępowaniu redakcyjnym w zależności od charakteru opracowywanego tekstu – K_U01, K_U02,K_U06, K_U08;

U 2 – potrafi dokonać adiustacji językowo-stylistycznej tekstu, zwłaszcza oceniając poprawność językową; potrafi wskazywać i usuwać błędy językowe i merytoryczne – K_U 10, K_U12, K_U14;

Kompetencje społeczne:

K 1 – ma świadomość poziomu swej wiedzy i umiejętności w zakresie przedmiotu „Redagowanie tekstów” i rozumie potrzebę dokształcania się zawodowego – K_K01;

K 2 – potrafi dostrzec i sformułować problemy etyczne związane z działalnością edytorską – K_K04;

K 3 – jest świadomym i sprawnym użytkownikiem języka, wrażliwym na różne jego rejestry stylistyczne – K_K07, K_K10;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0