Historia informacji i form przekazu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-HIFP-AI-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia informacji i form przekazu |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student posiada podstawową wiedzę na temat informacji, jej rodzajów, funkcji i narzędzi. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30, 0 Godziny kontaktowe realizowane w formie zajęć dydaktycznych. 30,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych. 30,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | egzamin ocena streszczeń wykładów |
Pełny opis: |
Student poznaje główne etapy i kierunki rozwoju informacji, jej narzędzi, kanałów i sposobów komunikowania się; przekazywania informacji w czasie i przestrzeni. |
Literatura: |
M. Góralska: Piśmienność i rewolucja cyfrowa. Wrocław 2012. M. Juda: Pismo drukowane w Polsce XV-XVIII wieku. Lublin 2001. W. J. Ong: Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii. Warszawa 2011. P. Rodak, Pismo, książka, lektura. Warszawa 2009. R. Olson, Papierowy świat. Pojęciowe i poznawcze implikacje pisania i czytania. Warszawa 2010. K. Głombiowski, H. Szwejkowska: Książka rękopiśmienna w starożytności i średniowieczu. Warszawa 1979. L. Febrve, H. -J. Martin, Narodziny książki. Warszawa 2015. A. Gieysztor: Zarys dziejów pisma łacińskiego. Warszawa 2009. K. Zawadzki: Początki prasy polskiej. Gazety ulotne i seryjne XVI-XVIII wieku. Warszawa 2007. Prasa polska 1661-1864. Red. J. Łojek. Warszawa 1976, s. 11-60. Goban -Klas T., Powstanie i rozwój mediów. Od malowideł naskalnych do multimediów. Kraków 2001 Szwejkowska H. , Wybrane zagadnienia z dziejów książki XIX -XX wieku. Warszawa 1979 Wolert W., Szkice z dziejów prasy światowej. Kraków 2005 Grzelewska D. [i in.], Prasa, radio i telewizja w Polsce. zarys dziejów. wyd. 2 poszerz. Warszawa 2001 Bartoszcze R., Słupek L., Telewizja -dobro kultury czy element rynku: transformacja telewizji publicznych w krajach Unii Europejskiej. Rzeszów 2001 Goban -Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie ianalizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa 1999 |
Efekty uczenia się: |
Student ma ogólną wiedzę o miejscu historii informacji i form przekazu w obszarze architektury informacji. K_W01, H1A_W01, H1A_W02, H1A_W03, H1A_W05 Student ma uporządkowaną wiedzą z dziejów informacji i form przekazu.K_W02, H1A_W04, H1A_W05, H1A_W03 Student ma wiedzę dotyczącą problematyki związanej z historycznymi aspektami architektury informacji K_W09, H1A_W09 Student potrafi opisać i przeanalizować dawne zasoby informacyjne stosując heurystykę informacyjną z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi wyszukiwawczych. K_U02, H1A_U01. Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi i metodologią właściwą dla architektury informacji w odniesieniu do historycznych zasobów informacji. K_U06, H1A_U02, H1A_U04. Student ma świadomość rangi architektury informacji, jej miejsca w obszarze nauk humanistycznych i wagi dyscypliny dla społeczeństwa. K_K02, H1A_K05. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Artur Znajomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.