Historia powszechna XIX w.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-HPW19-H-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia powszechna XIX w. |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | znajomość poprzednich epok jako punkt wyjścia do zrozumienia przemian politycznych, społecznych, mentalnych zachodzących w XIX w. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: wykład: 15 h konwersatorium 30 h Konsultacje indywidualne: 2 h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do egzaminu: 15 h Przygotowanie do zaliczenia 10 h Praca własna z literaturą przedmiotu:15 h Realizacja projektu: 5 h Test 8 h Razem 100 h=3 pkt ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | egzamin ustny W01, W02, W03, U01, U02, U03,U04, K01, K02 zaliczenie lektury W01, W03, U01, U02, K01 realizacja projektu/referat W01, W02, U01, U02, U03 aktywność na zajęciach W01, W02, W03, U01, U02, U03,U04, K01, K02 test W01, W02,U01, U02 |
Pełny opis: |
Zajęcia mają pozwolić słuchaczom zrozumieć specyfikę XIX wieku oraz zdefiniować obszary, przebieg i skutki rewolucji i przemian, do których doszło w ciągu XIX wieku w życiu społecznym, gospodarczym, politycznym |
Literatura: |
M.Żywczyński, Historia powszechna 1789-1870, wyd. aktualne J.Pajewski, Historia powszechna 1871-1918, j.w. L.Bazylow, Historia powszechna 1789-1918, Warszawa 1981 W.Łazuga, Historia powszechna. Wiek XIX, Poznań 2008 A. Chwalba, Historia Powszechna, Warszawa 2008 A. Skrzypek, Historia społeczna Europy XIX i XX w., Poznań 2009 T.Kizwalter, Historia powszechna XIX w. Warszawa 2003 |
Efekty uczenia się: |
student zna i rozumie -W01 najważniejsze etapy społeczno-gospodarczych i politycznych przemian w XIX w. zgodnie z wytycznymi Podstawy Programowej dla szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia dla przedmiotu historia K_W01 -W02 najważniejsze interpretacje rewolucji XIX-wiecznych oraz ich wpływu na formowanie się nowoczesnych społeczeństw K_W06 - W03 znaczenie zachodzących w XIX w. przemian społecznych, politycznych i mentalnych dla ukształtowania się nowoczesności K_W06 student potrafi: - U01 potrafi wskazać zasadnicze procesy społeczne, polityczne i gospodarcze, które wpłynęły na ukształtowanie się nowoczesnych państw europejskich K_U01 - U02 określić, w oparciu o jaki rodzaj źródeł jest w stanie zrozumieć i zinterpretować węzłowe problemy epoki K_U02 -U03 wykorzystać najnowsze badania naukowe do poprawnej interpretacji znaczenia rewolucji politycznych, mentalnych, społecznych itd. zachodzących w XIX w. K_U3 -U04 przełożyć swoją znajomość epoki oraz przyczyn, charakteru, skutków fundamentalnych dla XIX zmian na umiejętność rozumienia i interpretacji pojawiających się w przestrzeni publicznej problemów i dyskusji K_U04 student jest gotów do: - K01 oceny i pogłębienia swoich kompetencji rozumiejąc znaczenie rzetelnej wiedzy historycznej dla rozumienia problemów współczesnych K_K03, K_01 - K02 aktywnego i kreatywnego wykorzystania wiedzy pochodzącej z różnych źródeł, a dotyczącej procesów społecznych, mentalnych i politycznych zachodzących w XIX w. do interpretacji i zrozumienia współczesnych problemów społecznych i politycznych K_K02, K_03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mariusz Korzeniowski, Małgorzata Nossowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Bednarz, Małgorzata Nossowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.