Integracja sprawności językowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-ISJ-A.N-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Integracja sprawności językowych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Studenci zakwalifikowani do seminarium z zakresu glottodydaktyki |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 2 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30 Przygotowanie się studenta do zaliczenia (łączna liczba godzin w semestrze): 20 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 20 Przygotowanie do zajęć (łączna liczba godzin w semestrze): 18 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemna praca zaliczeniowa: K_W12, K_W13, K_W14, K_U14, K_U17, K_U21, K_K03, K_K07 |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami sprawności językowych. Podczas wykładu objaśniona zostanie między innymi nowa koncepcja sprawności zaproponowana przez Common European Framework of Reference for Languages, jak również sposoby wykorzystywania w dydaktyce językowej sprawności receptywnych, produktywnych oraz modalności ustnych i pisemnych. Ponadto, przedstawione zostaną poglądy P. Nationa, R. Oxford, E. Hinkel oraz J. Fielda dotyczące różnych koncepcji integracji sprawności językowych w praktyce szkolnej. |
Literatura: |
Dakowska, M (2014). Evolution in understanding the notion of skill in Foreign Language Didactics. In Chodkiewicz, H., Trepczyńska, M. (ed). Language Skills: Traditions, Transitions and Ways Forward, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 238-255. Johnson, K. (2014). Helping learners to perform skillfully: What non-language skill teachers can contribute. In Chodkiewicz, H., Trepczyńska, M. (ed). Language Skills: Traditions, Transitions and Ways Forward, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing 2014. 49-61. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001). Cambridge: CUP.(http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/framework_en.pdf) Izumi, S. (2003). Comprehension and production processes in second language learning: In search of the psycholinguistic rationale of the output hypothesis. Applied Linguistics, 24(2), 168-196 (a selected extract of the article) Han, Z. & A.D’Angelo (2009). Balancing between comprehension and acquisition :proposing a dual approach. In Z.H. Han, & N.J. Anderson (Eds.) Second Language Reading Research and Instruction, 173-191, Ann Arbor: The University of Michigan Press. Nation, P. (2007). The four strands. International Journal of Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1), 2-13. McDonough, J. & C. Shaw (2003). Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell (Chapter 10 – Integrated Skills, pp. 173-190) Field, J. (2008). Listening in the Language Classroom. Cambridge. Cambridge University Press (Section 4.7 – The integrated skills option) Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. TESOL Quarterly, 40(1), 109-131. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W12 - ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji K_W13 - ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, szczególnie zaś zjawisk edukacji językowej na I i II etapie edukacji K_W14 - ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji Umiejętności: K_U14 - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji K_U17 - posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi K_U21 - jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji Kompetencje społeczne: K_K03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.