Informacja w świecie mediów (pdw)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-ISM-AI-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Informacja w świecie mediów (pdw) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 15 h Konsultacje indywidualne: 1 h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 19 h Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 15 h Studiowanie literatury przedmiotu: 10 h Łączna liczba godzin - 60. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Obecność na zajęciach K_03 Aktywność na zajęciach W_04, W_10, W_11 Uczestnictwo w dyskusji K_02, K_04 Prace pisemne U_02, U_03, U_11 |
Pełny opis: |
Zasadniczym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką przepływu informacji w mediach i z procesami komunikacji medialnej. Studenci poznają terminologię związaną z komunikacją w mediach oraz najważniejsze współczesne jej narzędzia. |
Literatura: |
1. Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008. 2. M. Wojtak, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin 2015. 3. Z. Bauer, Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia. Teoria. Praktyka, Kraków 2009. 4. Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny- Zmorzyński, W. Furman, Warszawa 2010. 5. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Gliwice 2016 i nast. wyd. 6. T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 1999. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W04: Absolwent ma wiedzę związaną oceną z opisem potrzeb i zachowań informacyjnych użytkowników, metodami i formami pracy z różnymi kategoriami odbiorców informacji W10:Absolwent ma wiedzę dotyczącą wykorzystania narzędzi marketingowych w promocji usług i zasobów informacyjnych W11: Absolwent zna i rozumie wybrane fakty i zjawiska oraz współzależności między nimi z zakresu architektury informacji Umiejętności U02: Absolwent potrafi właściwie dobierać informację pochodzące z różnych źródeł, dokonywać ich oceny, krytycznej analizy oraz przydatności w obrębie studiowanej dyscypliny U03: Absolwent potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o kulturze i religii oraz innych dyscyplin pokrewnych i stosować ją w nietypowych sytuacjach profesjonalnych U11: Absolwent umie identyfikować wzajemne zależności zachodzące na rynku informacyjnym, medialnym i kulturalnym, stosować strategie marketingowe, interpretować przepisy prawa autorskiego i medialnego Kompetencje społeczne K02: Absolwent jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie studiowanej dyscypliny K03: Absolwent jest gotowy do przestrzegania, upowszechniania i rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu pracownika informacji i kultury K04: Absolwent jest gotowy do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Damian Gocół | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.