Język francuski mediów i polityki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-JFMP-RO.JF-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język francuski mediów i polityki |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - konwersatorium - 30 h - konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - przygotowanie do zajęć - 12h - przygotowanie do zaliczeń / prac kontrolnych - 6h - studiowanie literatury przedmiotu - 10h Razem: 60h = 2ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Aktywność, referowanie literatury przedmiotu, dyskusja - K_W01, K_W05, K_W08, K_W15, K_W19, K_U01, K_U04, K_U09, K_U10, K_K01, K_K02. |
Pełny opis: |
Zajęcia wpisują się w nowoczesny nurt nauczania języka obcego jako "języka stosowanego" (la langue appliquee). Specyfika tej metodologii polega na połączeniu nauki jęz. obcego na poziomie akademickim z kształceniem specjalistycznym (une formation academique professionnalisante) nakierowanym na umiejętności praktyczne waloryzowane przez rynek pracy. Celem zajęć jest zaznajomienie studenta ze specjalistycznym słownictwem mediów tradycyjnych (radio/telewizja), nowych mediów elektronicznych oraz z językiem polityki. Poznanie języka dotyczącego wymienionych dziedzin łączy się w sposób integralny z wiedzą o rzeczywistości medialno-politycznej Francji oraz ew. innych krajów francuskojęzycznych. Poznana specjalistyczna terminologia ma zapewnić studentom praktyczna umiejętność opisywania/komentowania pejzażu polityczno-medialnego oraz rozumienia i interpretowania tekstów specjalistycznych z wymienionych zakresów tematycznych. Zagadnienia realizowane w ramach modułu obejmują treści nauczania zawarte w Podstawie Programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, branżowej szkoły I stopnia dla przedmiotu język obcy. |
Literatura: |
J. Le Bohec, Dictionnaire du journalisme et des medias, Rennes, Presses Universitaires de Rennes, 2010. G. Hermet, B. Badie, P. Birnbaum, P. Braud, Dictionnaire de la science politique et des institutions politiques, Paris, Armand Colin, 2010. M. Lakehal, Dictionnaire de science politique, Paris, L`Harmattan, 2005. O. Nay, Lexique de science politique, Paris, Dalloz, 2014. E. Scherer, La revolution numerique. Glossaire, Paris, Dalloz, 2009. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W01 student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, cywilizacji i kultury krajów romańskich i jest przygotowany do zastosowania tej wiedzy w swojej przyszłej działalności profesjonalnej K_W01 W05 student ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu cywilizacji i kultury krajów romańskich K_W05 W09 ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z wybranych zagadnień z zakresu cywilizacji i kultury krajów romańskich, w tym ważnych współczesnych zjawisk społecznych, politycznych i kulturowych, jak również gospodarki i mediów K_W09 W10 ma uporządkowana wiedzę szczegółową z wybranych zagadnień dotyczących organizacji i funkcjonowania społeczeństw w krajach Unii Europejskiej K_W10 W09 podstawowe informacje o współczesnym życiu społeczno-kulturalnym w krajach romańskich i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji. P7U_W D.1/E.1.W1. Absolwent zna i rozumie miejsce danego przedmiotu lub rodzaju zajęć w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych. D.1/E.1.W2. zna i rozumie podstawę programową danego przedmiotu, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu lub prowadzonych zajęć na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot lub rodzaj zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć. UMIEJĘTNOŚCI: U_05 potrafi przedstawić spójną argumentację z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułować odpowiednie wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania K_U09 U_06 posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych i ich prezentacji w różnych formach i mediach, w odniesieniu do zjawisk kulturowych studiowanego romańskiego obszaru językowego, opierając się na wiedzy naukowej z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, traduktologii, oraz cywilizacji i kultury krajów romańskich K_U10 U_07 potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, w języku polskim i studiowanych językach romańskich, ze specjalistami lub osobami reprezentującymi inne dziedziny humanistyczne, a także niespecjalistami, popularyzując wiedzę z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, traduktologii oraz cywilizacji i kultury krajów romańskich oraz innych studiowanych dyscyplin szczegółowych K_U11 U_08 posiada umiejętności w zakresie kompetencji komunikacyjnej (sprawności receptywne i produktywne oraz podsystemy językowe) na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie studiowanego języka romańskiego (francuskiego, hiszpańskiego lub portugalskiego) K_U14 U_09 posiada umiejętności w zakresie komunikacji w językach specjalistycznych, dotyczących wybranej dziedziny (ekonomia, prawo, biznes, turystyka, glottodydaktyka i inne) K_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K_10 posiada świadomość poziomu swojej wiedzy oraz konieczności jej ustawicznego, samodzielnego pogłębiania, inspirując innych do podobnych działań w tym zakresie K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.