Kultura cyfrowa BN
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-KC-AI-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura cyfrowa BN |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | wykład 15 godz., konwersatorium 15 godz. (w tym 20% online - wykonywanie zadań na Wirtualnym Kampusie); praca własna studentów 25 godz.; przygotowanie pracy egzaminacyjnej 10 godz. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | ocena jakości projektów i pracy egzaminacyjnej |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest poznanie technologicznego podłoża, cech charakterystycznych oraz głównych nurtów i przejawów kultury cyfrowej. |
Literatura: |
Bąkowicz K., Dezinformacja. Instrukcja obsługi, CeDeWu 2023. D`Ancona M., Postprawda, Wyd. KP 2018. Fliciak M., Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, WAiP 2006. Jemielniak D., Socjologia internetu, Wyd. Nauk. Scholar, 2019. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, WAiP 2006. Kai-Fu Lee, Inteligencja sztuczna, rewolucja prawdziwa, Media Rodzina 2021. Kaplan J., Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć, PWN 2019. Keen A., Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, WAiP 2007. Levinson P., Nowe nowe media, WAM 2010. Levy P., Cyberculture, University of Minnesota Press 2001. Manovich L., Język nowych mediów, Wyd. Łośgraf 2011. Osiński G., Cyfrowi niewolnicy. Transhumanizm w praktyce, Wyd. Prohibita 2023. Shifman L., Memes in Digital Culture. Cambridge, MIT Press 2014. Tapscott D., Williams A.D., Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, WAiP 2008. Van Dijck J., The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Oxford Scholarship Online 2013. Zawojski P., Cyberkultura syntopia sztuki, nauki i technologii, Wyd. Poltext 2010. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową, teorie naukowe, kierunki rozwoju oraz metodologię właściwą dla badań kultury cyfrowej. Absolwent ma pogłębioną wiedzę dotyczącą współczesnych problemów związanych z przemianami kulturowymi, społecznymi i cywilizacyjnymi oraz wyzwań stojących przed społeczeństwem informacji i wiedzy. Absolwent zna główne tendencje rozwojowe w dyscyplinach naukowych, do których jest przyporządkowany kierunek studiów i rozumie ich uwarunkowania. Absolwent posiada pogłębione umiejętności badawcze pozwalające na krytyczną analizę i twórcze rozwiązywanie problemów z zakresu kultury cyfrowej. Absolwent potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz dyscyplinach pokrewnych i stosować ją w nietypowych sytuacjach profesjonalnych. Absolwent potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi. Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu kultury cyfrowej oraz dyscyplin komplementarnych i zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności. Absolwent jest przygotowany do krytycznej oceny wiedzy i otrzymanych informacji oraz ma świadomość jej roli i znaczenia w rozwoju kulturowym, cywilizacyjnym, społecznym i jednostkowym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Osiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.