Kulturowe przemysły kreatywne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-KPK-KUL-2S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kulturowe przemysły kreatywne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedm. do wyb. Kult. 1 r. II st. L Sp. Media i kultura popularna |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Praca końcowa zaliczeniowa (prezentacja slajdów połączona z wystąpieniem ustnym) – W01, W02, U01, U02, K01, K02 Praca na zajęciach nad zadaniami grupowymi – W01, W02, U01, U02, K01, K02 Udział w dyskusji merytorycznej w trakcie zajęć – W01, W02, U01, U02, K01 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką kulturowych przemysłów kreatywnych, ich rolą m.in. w rozwoju współczesnych miast i regionów, a także mechanizmami funkcjonowania tego sektora w Polsce i na świecie. Szczególny nacisk położony jest na uwarunkowania lokalne (Lubelszczyzna, Lublin jako miasto kreatywne) oraz rolę innowacji, technologii i polityk publicznych w stymulowaniu sektora kreatywnego. |
Literatura: |
Adorno T. W., Przemysł kulturalny, Warszawa 2021. Ferdynus M., Przemysł kulturowy i masy http://www.appendix.ifil.uz.zgora.pl/archives/2005-1/ferdynus.pdf Kreatywna Europa - https://kreatywna-europa.eu/ Lash S., Lury C., Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy, Kraków 2011. Murawska-Środa S., Szymańska D., Przemysły kultury w rozwoju miast. Wybrane aspekty, "Ekonomiczne Problemy Usług" 2013, nr 107, s. 85-95. Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010. Sieć Miast Kreatywnych UNESCO - https://www.unesco.pl/kultura/siec-miast-kreatywnych/ Strategia Lublin 2030. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W01 – Absolwent zna i rozumie w pogłębionym zakresie strukturę i mechanizmy działania przemysłów kreatywnych i kulturowych oraz ich rolę w gospodarce i życiu społecznym, w ujęciu lokalnym, krajowym i globalnym K_W03, K_W06, K_W09 W02 – Absolwent zna podstawowe regulacje prawne (np. prawo autorskie) oraz sposoby finansowania w sektorze kreatywnym K_W07, K_W08 UMIEJĘTNOŚCI: U01 – Absolwent potrafi analizować i interpretować działalność instytucji oraz projektów z sektora kreatywnego K_U01, K_U02 U02 – Absolwent potrafi komunikować się i prezentować złożone zagadnienia dotyczące przemysłów kreatywnych przed różnorodną publicznością, używając odpowiednich narzędzi (np. prezentacja multimedialna, raport, mapa myśli) K_U04, K_U05 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 – Absolwent ma świadomość znaczenia przemysłów kreatywnych dla rozwoju społecznego i gospodarczego; potrafi działać przedsiębiorczo w sektorze kultury K_K01, K_K02, K_K03 K02 – Szanuje zróżnicowanie kulturowe i etyczne aspekty działalności kreatywnej K_K04, K_K05 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Maksymiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.