Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium specjalizacyjne IV

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-KSIV-AR.AH-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium specjalizacyjne IV
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza w zakresie zróżnicowania przedmiotowego badań archeologicznych i otwartość na potencjału naukowy i społeczny śladów nieodległej przeszłości. Kompetencje w zakresie czytania ze zrozumieniem literatury przedmiotu i poleceń oraz umiejętności: słuchania, analizowania i przyswajania wiedzy oraz otwartość na jej zużytkowanie w toku zajęć

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

bezpośredni kontakt z prowadzącym zajęcia - zajęcia konwersatorium (KW) - 30 godz.

konsultacje - 10 godz,

samodzielna praca studenta - 20 godz.

studiowanie literatury - 30 godz.

przygotowanie do zajęć 30 godz.


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

zaliczenie na ocenę

Pełny opis:

konwersatorium ma pogłębić wiedzę studenta na temat wybranych zagadnień dotyczących archeologii Polski i powszechnej, nauczyć krytycznego podejścia do źródeł i ich interpretacji, samodzielnego formułowania wniosków i ich prezentacji w formie ustnej i pisemnej. Szczegółowa tematyka zajęć jest różna w zależności od cyklu, osoby prowadzącego oraz oczekiwań studentów.

Literatura:

Karczewska M. 2017. Sto lat będą trwać bez opieki niczyjej… Cmentarze wojenne z czasów I wojny światowej w Białymstoku i powiecie białostockim. Białystok.

Karczewska M. (red.) 2018. Cmentarze wojenne I wojny światowej po stuleciu. Stan badań i ochrony. Białystok.

Ławrynowicz O., Żelazko J. (red.) 2015. Archeologia totalitaryzmu. Ślady represji 1939–1956, Instytut Archeologii Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź.

Trzciński M (red.) 2021. Kryminalistyka i archeologia sądowa w procesie poszukiwania ukrytych zwłok, Warszawa.

Zalewska A.I. (red.) 2016. Archeologia Współczesności (red.) Stowarzyszenie Naukowe Archeologów Polskich. Warszawa.

Zalewska, A.I. 2017. Archeologia czasów współczesnych i (nie)moc działania materialnych śladów Wielkiej Wojny w Polsce, „Ochrona Zabytków” nr 2, s. 47-77.

Zalewska, A.I. (red.) 2019. Archeologiczne Przywracanie Pamięci o Wielkiej Wojnie, Warszawa.

Zalewska, A.I. (red.) 2021. Archeologia Frontu Wschodniego Wielkiej Wojny jako Wyzwanie, Lublin-Warszawa.

Efekty uczenia się:

• posiada ugruntowaną terminologię i wiedzę specjalistyczną przedmiotową i metodologiczną o specyfice archeologii i jej miejscu w systemie nauk oraz pogłębioną i rozszerzoną wiedzę ogólną z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata, a także o powiązaniach z innymi dyscyplinami humanistycznymi, przyrodniczymi i ścisłymi

• zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie archeologii

• posiada uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę ogólną z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata

• umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze z różnych dyscyplin humanistycznych oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową

• potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów tekstów i źródeł archeologicznych stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia studiowanej dyscypliny i humanistyki, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym

• jest przygotowany do samodzielnego opracowywania wyników badań terenowych, źródeł archeologicznych oraz do formułowania i realizacji szerszych problemów badawczych

• ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności szczególnie w zakresie nauk humanistycznych, ich znaczenia dla utrzymania i rozwoju więzi społecznej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego, docenia tradycję i dziedzictwa kulturowego ludzkości oraz aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz jego zachowania,jest aktywnym członkiem środowiska archeologicznego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Angelika Bachanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Angelika Bachanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)