Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kierunki współczesnych badań literackich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-KWBL-RO.JF-2S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kierunki współczesnych badań literackich
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

wykład: 15 h

- Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

15 h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Ustalany każdorazowo dla konkretnego cyklu zajęć w danym roku akademickim

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studenta z najważniejszymi kierunkami we współczesnej myśli literaturoznawczej, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dotyczących tekstów narracyjnych

Literatura:

BERGEZ Daniel et al, Introduction aux méthodes critiques pour l’analyse littéraire, Paris, Dunod, 1996.

BURZYŃSKA Anna, MARKOWSKI Michał Paweł, Teorie literatury XX wieku, Kraków, Znak, 2006.

EAGLETON Terry, Critique et théorie littéraires, Paris, PUF, 1994.

MITOSEK Zofia, Teorie badań literackich, Warszawa, PWN, 1998.

Powrót wielkiej teorii w naukach humanistycznych, pod red. Q. Skinnera, Lublin, UMCS, 1998.

RAVOUX RALLO Elisabeth, Méthodes de critique littéraire, Paris, Armand Colin, 1993.

Efekty uczenia się:

Student:

- zna i rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną badań literaturoznawczych K_W01

- zna podstawowe pojęcia literaturoznawcze K_W02

- zna i rozumie najważniejsze teorie, szkoły, nurty i kierunki w literaturoznawstwie K_W03

- zna i rozumie powiązania literaturoznawstwa z innymi dyscyplinami humanistycznymi K_W04

- zna i rozumie główne tendencje rozwojowe we współczesnym literaturoznawstwie K_W05

- zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji utworów literackich K_W06

- potrafi dokonywać właściwej selekcji, analizy i integracji informacji oraz oceniać ich przydatność dla interpretowania tekstu przy użyciu określonych metod badawczych K_U01

- potrafi porównać różne koncepcje teoretyczne i skutecznie je wykorzystać w badaniach naukowych i dyskusjach w celu uargumentowania własnych poglądów, tworzenia spójnych syntez badawczych i formułowania wniosków K_U07

- jest gotów do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu literaturoznawstwa K_K01

- jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i inspirowania innych do krytycznego myślenia opartego na wiedzy uzyskiwanej z różnych źródeł w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych K_K04

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0