Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-L.145
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosow
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Pełny opis:

Seminarium ma na celu wprowadzenie studentów w istotę różnych procedur badawczych w logopedii, wykształcenie zdolności dysponowania wiedzą teoretyczną i umiejętnościami praktycznymi w badaniach osób z zaburzeniami mowy. Studenci zapoznają się z metodami, technikami i narzędziami badawczymi użytecznymi w procesie diagnostycznym. W zgodzie z zasadami etycznymi przygotowują opis studiów przypadków lub badania populacji, są wrażliwi na problemy osób z niepełnosprawnościami. Uczą się analizować i interpretować zebrany materiał badawczy oraz formułować diagnozę sprawności językowych i komunikacyjnych.

Efekty uczenia się:

• student określa istotę różnych procedur badawczych w logopedii

• student dysponuje wiedzą teoretyczną związaną z realizowanym tematem

• student posiada wiedzę o metodach diagnostycznych i terapeutycznych stosowanych w postępowaniu logopedycznym

• student poprawnie formułuje założenia metodologii badań logopedycznych

• student dobiera adekwatnie metody, techniki i narzędzia diagnostyczne

• student poprawnie opisuje procedurę postępowania logopedycznego w prezentowanym przypadku zaburzenia mowy, właściwie korzystając ze źródeł

• student przestrzega zasad etyki w prowadzonych badaniach

• student wykazuje chęć rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozy i terapii logopedycznej

• student wykazuje otwartość na kontakt z osobami z różnego typu niepełno sprawnościami, ich opiekunami oraz innymi specjalistami

• student zna zasady pisania pracy licencjackiej

• student potrafi analizować i interpretować zebrany materiał badawczy i sformułować diagnozę sprawności językowych i komunikacyjnych

• student prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zbieraniu materiału badawczego

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)