Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowoczesne środki techniczne w nauczaniu historii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-NSTNH-H.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowoczesne środki techniczne w nauczaniu historii
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3544a6df5b54428d8381ae43def1d8f6%40thread.tacv2/conversations?groupId=442fee56-fcf3-4d47-a39d-14ab064245ca&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

> Konwersatorium 30 h

> Konsultacje indywidualne: 2 h

> 2. Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

> Przygotowanie do zajęć: 5 h

> Przygotowanie do zaliczeń 15 h

> Studiowanie literatury przedmiotu: 8 h

> Razem: 60 h = 2 ECTS

>



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ocena pracy indywidualnej [efekty modułowe W01, U01, K01, K02].








Pełny opis:

Celem ogólnym konwersatorium (cześć I) jest wprowadzenie do teorii edukacji medialnej i dyskursu kształcenia digitalnego. Celem szczegółowym jest przygotowanie do aktywnego i krytycznego korzystania z „nowoczesnych środków technicznych w nauczaniu historii”. Student ma wiedzę o interdyscyplinarnym charakterze problematyki kształcenia medialnego i digitalnego, zna podstawową terminologię i zagadnienia teoretyczne; potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretować wypowiedzi i rozwiązania lokujące się na pograniczu dyskursów kształcenia medialnego i digitalnego; merytorycznie uzasadnia własne poglądy, przemyślenia i propozycje rozwiązań dydaktycznych.

Cele ogólne zajęć laboratoryjnych (część II). Student wykazuje dobrą orientację w środowisku nowych technologii oraz powiązanych z nimi tekstów kultury i obiektów cyfrowych, co w praktyce przekłada się na wykorzystanie nowych technologii w ramach dydaktyk przedmiotowych: tworzy bibliotekę własnych zasobów edukacyjnych, projektuje autorską koncepcję modułu e-booka, eksplikuje założenia teoretyczno-metodologiczne, potrafi dostosować narrację historyczną do celów dydaktycznych. Cele szczegółowe: podejmuje próby świadomego kształtowania struktury przekazu jako autonomicznej całości przedstawiająco-narracyjnej, merytorycznie uzasadnia własne poglądy, przemyślenia i propozycje rozwiązań dydaktycznych, wykazuje zainteresowanie uwzględnianiem w nauczaniu historii treści metahistorycznych „tzn. odnoszących się do nauki historycznej i jej problemów metodologicznych”. [taksonomia J. Maternickiego z 1993, z późniejszymi modyfikacjami].

Literatura:

Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów, red. J. Maternicki, Warszawa 2004;

A. Ogonowska, Współczesna edukacja medialna. Teoria i rzeczywistość, Kraków 2013;

Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków 2015;

Scenariusz zajęć i materiały pomocnicze dla nauczycieli, red. M. Hajdukiewicz, S. Żmiejwska Kwiręg, wyd. Polski Instytut Sztuki Filmowej, Warszawa 2010. V

Efekty uczenia się:

W01 ma uporządkowaną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych środków technicznych w nauczaniu historii K_W08, H1A_W02, H1A_W03, H1A_W05, H1A_W06 , H1A_W10

U01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i konieczności jej ustawicznego pogłębiania K_U08, H1A_U03

K01 ma właściwe przygotowanie do stosowania nowoczesnych środków dydaktycznych jako nauczyciel historii i społeczeństwa K_K03, H1A_K04

K02 ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania swoich umiejętności teoretycznych i praktycznych K_K05, H1A_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mariusz Ausz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mariusz Ausz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mariusz Ausz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0