Obraz poety i koncepcja poezji w literaturze rosyjskiej od Puszkina do Pasternaka (PW)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-OPKP-RU-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Obraz poety i koncepcja poezji w literaturze rosyjskiej od Puszkina do Pasternaka (PW) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium / ćwiczenia: 15 - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 15 Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 10 Studiowanie literatury przedmiotu: 20 Łączna ilość godzin = 60 (2 pt ECTC) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | • praca zaliczeniowa – K_W01, K_W05, K_W06; K_U03, K_U05, K_U06; • aktywny udział w dyskusji – K_U03, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08; K_K01; |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu uzupełnienie i rozszerzenie wiedzy studenta na temat roli poezji i funkcji poety, począwszy od epoki romantyzmu aż po wiek XX (na wybranych przykładach tekstów literackich). |
Literatura: |
Fragmenty monografii: 1. История русской литературы XIX века (в 3-х томах), под ред. В. Н. Аношкиной, Л. Д. Громовой, В. Б. Катаева, М. 2001; 2. История русской литературы: XX век. Серебряный век, под ред. Ж. Нива, И. Сермана, В. Страды и Е. Эткинда, Москва 1995; 3. B. Mucha, Historia literatury rosyjskiej. Zarys, Wrocław 1989; 4. Historia literatury rosyjskiej XX wieku. Praca zbiorowa, pod red. A. Drawicza, Warszawa 1997. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: • Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pojęcia i terminy literaturoznawcze – K_W01 • Student zna i rozumie zadania, jakie pełniła poezja rosyjska w poszczególnych okresach literackich (romantyzm, realizm, modernizm) – K_W05 • Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie metody analizy i interpretacji rosyjskich tekstów literackich zawierających obraz poety i poezji – K_W06 Umiejętności: • Student potrafi operować w języku rosyjskim pojęciami właściwymi dla dyscypliny literaturoznawstwa – K_U03 • Student z użyciem odpowiednich metod i narzędzi badawczych potrafi przeprowadzić analizę i interpretację wybranych utworów literackich zawierających obraz poety oraz określić ich znaczenie, oddziaływanie społeczne, a także miejsce w procesie historyczno-literackim – K_U05 • Student potrafi wymienić cechy poety charakterystyczne dla poszczególnych okresów literackich (poeta romantyczny, poeta okresu realizmu, poeta-modernista), wskazać na ich podobieństwa i różnice oraz wymienić zadania poezji w okresie romantyzmu, realizmu i modernizmu – K_U06 • Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się oraz wyszukiwać i użytkować informacje korzystając z biblioteki tradycyjnej i nowoczesnych technik informacyjnych (ICT), a także dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanej wiedzy w celu prezentacji własnych wyników badań wykorzystując właściwe metody i narzędzia badawcze – K_U07 • Student potrafi brać udział w debacie, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, dyskutować o nich oraz uzasadniać swoje stanowisko, argumentować, tworzyć wnioski i syntetyczne podsumowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów – K_U08 Kompetencje społeczne: • Student jest gotów do świadomej oceny poziomu swojej wiedzy, kompetencji i umiejętności oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu; ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego – K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Stawinoga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.