Podstawy archeozoologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PA-AR-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy archeozoologii |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 0,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji 30,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych 10,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych 40,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów 40,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne 2. końcowe zaliczenie ustne 3. zaliczenie praktyczne |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z anatomią porównawczą kręgowców ze szczególnym uwzględnieniem osteologii, oraz niektórymi wytworami skóry, anatomią porównawczą ssaków i ptaków ze szczególnym uwzględnieniem ich kośćca, zębów i poroża. |
Literatura: |
1. Lutnicki W.Zarys osteologii zwierząt domowych.Lublin,2005. 2. Szarski H.Anatomia porównawcza kręgowców.Warszawa 1980. 3. Nickiel R.,Schummer A., Seiferle E. Lehrerbuch der Anatomie der Haustiere.Band 1.Berlin-Hamburg 1977. 4. Krysiak K.Anatomia zwierząt. T.1 Aparat ruchowy. Cz. 1 . Osteologia. Warszawa 1987. 5. Koning H.E.,Liebich H.G. Anatomia zwierząt domowych. Galaktyka. Łódź 2008 |
Efekty uczenia się: |
01 posiada i sprawnie posługuje się ugruntowaną i pogłębioną wiedzą obejmującą terminologię, teorię i metodologię z zakresu archeologii i nauk z nią współpracujących, pozwalającą na konstruowanie interdyscyplinarnych programów badawczych 02 ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych obejmującą wybrane obszary archeologii i nauk pokrewnych 03 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy 04 potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny i innych dyscyplin humanistycznych i przyrodniczych, jak również z niespecjalistami, w języku rodzimym i obcym, a także popularyzować wiedzę o humanistyce oraz wytworach kultury i jej instytucjach 05 posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych prac pisemnych, wystąpień ustnych oraz prezentacji multimedialnych w języku polskim i jednym z języków kongresowych, w zakresie archeologii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin 06 jest przygotowany do prowadzenia terenowych badań archeologicznych kierowania zespołem badawczym, także multidyscyplinarnym i/lub multikulturowym oraz samodzielnego opracowywania wyników badań terenowych, źródeł archeologicznych także formułowania i realizacji szerszych problemów badawczych 07 potrafi odpowiednio sformułować priorytety służące realizacji różnych zadań badawczych w archeologii i dziedzinach współpracujących 08 nie gromadzi kolekcji archeologicznych, nie uczestniczy w nielegalnym obrocie zabytkami archeologicznymi, a wszelkie przejawy takiej działalności traktuje jako szkodliwe i niezgodne z prawem |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.