Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczne ćwiczenia receptywno-dyskursywne 2. języka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PCRD2J-LS.T-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczne ćwiczenia receptywno-dyskursywne 2. języka
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Znajomość języka obcego na poziomie B2;

Poziom wyjściowy: kompetencja językowa i komunikacyjna wynikająca z opanowania programu IV-go semestru studiów;

Poziom docelowy: poszerzenie zasobu leksykalnego o treści przewidziane dla III roku;

Osiągnięcie poziomu nawyków i umiejętności umożliwiających kształcenie na kolejnym etapie.


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np.

konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- oceny cząstkowe na podstawie bieżących zadań

- testy i inne zadania kontrolne

- zaliczenia semestralne

- egzamin ustny i pisemny

- prezentacje i referowanie

- obecność na zajęciach

- aktywny udział w zajęciach

- śródsemestralne testy pisemne

- śródsemestralne zadania ustne


Pełny opis:

Praktyczne ćwiczenia receptywno-dyskursywne 2. języka mają na celu ukształtowanie umiejętności językowych na poziomie B2+ oraz przygotowanie absolwentów studiów stopnia 1. do kolejnego etapu nauczania (st.2), którego rezultatem będzie osiągnięcie poziomu C1-C2.

Program zajęć przewiduje rozwijanie wszystkich sprawności i umiejętności językowych w ich integracji i w jednakowym stopniu.

W ramach zajęć są realizowane zadania ustne i pisemne rozwijające poszczególne sprawności komunikacyjne (receptywne, produktywne, interakcyjne i mediacyjne).

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych zintegrowane jest z kształtowaniem kompetencji lingwistycznej, tj poszerzaniem zasobu leksykalnego w zakresie przewidzianych kręgów tematycznych oraz dalszym pogłębianiem poprawności gramatycznej, ortograficznej i fonetycznej.

W ramach zajęć rec-dysk. studenci poznają również nowe strategie przyswajania języka obcego oraz wdrażani są do autonomii w dalszym doskonaleniu swoich umiejętności.

Literatura:

W zależności od grupy językowej

Efekty uczenia się:

K_W01: Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące systemu języka obcego podstawowego (angielskiego lub niemieckiego), rozumie znaczenie wiedzy o systemie języka w rozwiązywaniu problemów związanych ze studiowaną specjalnością

K_U01: Potrafi porozumiewać się przy pomocy różnych kanałów i technik komunikacyjnych w języku podstawowym (angielskim lub niemieckim) na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia językowego

K_U03: Potrafi operować wzorcami tekstowymi w komunikacji pisemnej i ustnej oraz stosować różne skale rejestrów stylistycznych w języku podstawowym i dodatkowym (angielskim lub francuskim lub hiszpańskim lub niemieckim lub portugalskim lub rosyjskim)

K_U04: Potrafi dokonać transferu interlingwalno-transmedialnego tekstów w ramach języka podstawowego i dodatkowego (angielskiego lub francuskiego lub hiszpańskiego lub niemieckiego lub portugalskiego lub rosyjskiego)

K_U07 Potrafi wykonywać samodzielnie lub w zespole zadania związane ze studiowaną specjalnością, potrafi zarządzać pracą projektową, także o charakterze interdyscyplinarnym

K_U09: Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się

K_K03: Jest gotów samodzielnego podejmowania decyzji i oceny działań własnych i grupy, a także przyjmowania odpowiedzialności za skutki tych działań

K_K04: Jest gotów krytycznej oceny posiadanej wiedzy, podejmowania działań samokształceniowych i uczenia się przez całe życie oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jorge Berenguer Martin, Sarah Brady, Olga Iakovleva, Jolanta Knieja, Vincent Padjasek, Wioleta Wieczerniak, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jorge Berenguer Martin, Jolanta Knieja, Agnieszka Matysiak, Vincent Padjasek, Agnieszka Potyrańska, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)