Praktyczne ćwiczenia receptywno-dyskursywne 2. języka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PCRD2J-LS.T-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczne ćwiczenia receptywno-dyskursywne 2. języka |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka obcego na poziomie B2; Poziom wyjściowy: kompetencja językowa i komunikacyjna wynikająca z opanowania programu IV-go semestru studiów; Poziom docelowy: poszerzenie zasobu leksykalnego o treści przewidziane dla III roku; Osiągnięcie poziomu nawyków i umiejętności umożliwiających kształcenie na kolejnym etapie. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - oceny cząstkowe na podstawie bieżących zadań - testy i inne zadania kontrolne - zaliczenia semestralne - egzamin ustny i pisemny - prezentacje i referowanie - obecność na zajęciach - aktywny udział w zajęciach - śródsemestralne testy pisemne - śródsemestralne zadania ustne |
Pełny opis: |
Praktyczne ćwiczenia receptywno-dyskursywne 2. języka mają na celu ukształtowanie umiejętności językowych na poziomie B2+ oraz przygotowanie absolwentów studiów stopnia 1. do kolejnego etapu nauczania (st.2), którego rezultatem będzie osiągnięcie poziomu C1-C2. Program zajęć przewiduje rozwijanie wszystkich sprawności i umiejętności językowych w ich integracji i w jednakowym stopniu. W ramach zajęć są realizowane zadania ustne i pisemne rozwijające poszczególne sprawności komunikacyjne (receptywne, produktywne, interakcyjne i mediacyjne). Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych zintegrowane jest z kształtowaniem kompetencji lingwistycznej, tj poszerzaniem zasobu leksykalnego w zakresie przewidzianych kręgów tematycznych oraz dalszym pogłębianiem poprawności gramatycznej, ortograficznej i fonetycznej. W ramach zajęć rec-dysk. studenci poznają również nowe strategie przyswajania języka obcego oraz wdrażani są do autonomii w dalszym doskonaleniu swoich umiejętności. |
Literatura: |
W zależności od grupy językowej |
Efekty uczenia się: |
K_W01: Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące systemu języka obcego podstawowego (angielskiego lub niemieckiego), rozumie znaczenie wiedzy o systemie języka w rozwiązywaniu problemów związanych ze studiowaną specjalnością K_U01: Potrafi porozumiewać się przy pomocy różnych kanałów i technik komunikacyjnych w języku podstawowym (angielskim lub niemieckim) na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia językowego K_U03: Potrafi operować wzorcami tekstowymi w komunikacji pisemnej i ustnej oraz stosować różne skale rejestrów stylistycznych w języku podstawowym i dodatkowym (angielskim lub francuskim lub hiszpańskim lub niemieckim lub portugalskim lub rosyjskim) K_U04: Potrafi dokonać transferu interlingwalno-transmedialnego tekstów w ramach języka podstawowego i dodatkowego (angielskiego lub francuskiego lub hiszpańskiego lub niemieckiego lub portugalskiego lub rosyjskiego) K_U07 Potrafi wykonywać samodzielnie lub w zespole zadania związane ze studiowaną specjalnością, potrafi zarządzać pracą projektową, także o charakterze interdyscyplinarnym K_U09: Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się K_K03: Jest gotów samodzielnego podejmowania decyzji i oceny działań własnych i grupy, a także przyjmowania odpowiedzialności za skutki tych działań K_K04: Jest gotów krytycznej oceny posiadanej wiedzy, podejmowania działań samokształceniowych i uczenia się przez całe życie oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jorge Berenguer Martin, Sarah Brady, Olga Iakovleva, Jolanta Knieja, Vincent Padjasek, Wioleta Wieczerniak, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jorge Berenguer Martin, Jolanta Knieja, Agnieszka Matysiak, Vincent Padjasek, Agnieszka Potyrańska, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.