Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Publikacje elektroniczne i internetowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PEI-ETR.E-1S.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Publikacje elektroniczne i internetowe
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczenie przedmiotu: Publikacje elektroniczne w semestrze zimowym.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

– Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Laboratorium: 30 h

Konsultacje indywidualne: 1 h



– Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie do zajęć: 10 h

Przygotowywanie projektów: 19 h




Łączna liczba godzin: 60 (2 punkty ECTS)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie na ocenę:

Aktywność na zajęciach (20%)

Zadania praktyczne w programach graficznych (30%)

Projekt końcowy (50%) – przygotowanie materiałów edytorskich zgodnie z wytycznymi

Pełny opis:

Student zna różne typy publikacji elektronicznych, potrafi je zaplanować i zaprojektować. Umie dobrać odpowiednią paletę kolorystyczną, typografię, konkretny rodzaj i charakter zdjęć oraz elementy, motywy i ozdobniki adekwatnie do "zleconego" zadania. Wie, jak uzyskać spójność różnego typu publikacji i potrafi tę wiedzę zastosować w praktyce. Krytycznie podchodzi do przygotowanych przez siebie prjektów, potrafi je rzeczowo omówić podczas publicznej prezentacji, broni swojego zdania, przyjmuje krytykę, dyskutuje o swojej pracy i o pracach innych uczestników zajęć.

Literatura:

David Airey, Logo design love, Gliwice 2010.

Paweł Tkaczyk, Zakamarki marki, Gliwice 2011.

Michael Mitchell, Susan Wightman, Typografia książki. Podręcznik projektanta, Kraków 2015.

Małgorzata Sopyło, Estetyka książki elektronicznej, Gdynia 2008.

Klaus Detjen, O projektowaniu okładek. Estetyka książki, Kraków 2018.

Polszczyzna na co dzień, red. Mirosław Bańko, Warszawa 2019.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Zrozumienie podstawowych pojęć związanych z publikacjami elektronicznymi - studenci będą potrafili wyjaśnić definicje i klasyfikacje publikacji elektronicznych oraz ich znaczenie w dzisiejszym świecie.

- Znajomość narzędzi i technologii - studenci będą mieli wiedzę na temat różnych narzędzi i technologii używanych w tworzeniu i dystrybucji publikacji internetowych, takich jak CMS, HTML, CSS, oraz platformy do zarządzania treścią.

- Znajomość prawa autorskiego - studenci będą rozumieli zasady prawa autorskiego i licencjonowania w kontekście publikacji elektronicznych, w tym zagadnienia związane z kopiowaniem, dystrybucją i ochroną treści.

Umiejętności

- Tworzenie publikacji elektronicznych - studenci będą potrafili samodzielnie tworzyć i edytować publikacje elektroniczne, w tym teksty, grafiki i multimedia, z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.

- Zarządzanie treścią - studenci nauczą się efektywnie zarządzać treścią w systemach CMS, w tym organizowanie, publikowanie i aktualizowanie materiałów.

- Analiza i ocena publikacji - studenci będą umieli analizować i oceniać jakość publikacji internetowych oraz identyfikować ich mocne i słabe strony.

Kompetencje

- Praca w zespole - studenci będą rozwijać umiejętności pracy w zespole, współpracując przy projektach związanych z tworzeniem publikacji elektronicznych.

- Kreatywność i innowacyjność - studenci będą zdolni do wykazywania się kreatywnością i innowacyjnością w procesie tworzenia treści oraz wykorzystania nowych technologii w publikacjach.

- Etyka zawodowa - studenci będą rozumieli znaczenie etyki w pracy z publikacjami elektronicznymi, w tym odpowiedzialność za jakość i rzetelność publikowanych treści.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0