Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka francuskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PNJF-RO.JF-1S.1
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka francuskiego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak wymagań wstępnych, nauka języka francuskiego od podstaw



Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli : 180

Godziny niekontaktowe ( praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 80

Przygotowanie do zaliczeń: 90

Studiowanie literatury przedmiotu: 10

Łączna liczba godzin: 360 ( 12 pkt. ECTS )


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- śródsemestralne pisemne testy kontrolne : W01, W02, U01, K01, K02

- odpowiedzi ustne: W01, W02, U01, U03 ,K01, K02

- końcowe indywidualne zaliczenie ustne: W01, W02, U03, U01, U04, K01, K02

- prace wytwórcze wykonywane na zajęciach: W01, W02, U01, U02, U03, U04, K01, K02

- samodzielnie przygotowane prace pisemne: W01, W02, U02, U04, K01, K02


Sposób weryfikacji efektów kształcenia od roku akademickiego 2022/2023:


- śródsemestralne pisemne testy kontrolne sprawdzające stopień opanowania treści merytorycznych zajęć: W01, W02, U02, U03, K01, K02

- odpowiedzi ustne: W01, W02, U01, U02, U03

- końcowe indywidualne zaliczenie ustne: W01, W02, U01, U02, U03

- samodzielnie przygotowane prace pisemne: W01, U02, U03, K02

- prezentacje ustne: W01, U01, U02, K02



Pełny opis:

Moduł "Praktyczna nauka języka francuskiego" składa się z sześciu rodzajów zajęć: fonetyki, komunikacji ustnej, komunikacji pisemnej, leksyki, gramatyki praktycznej i kompetencji zintegrowanych.

W ramach zajęć wchodzących w skład bloku rozwijane są w kompleksowy sposób poszczególne kompetencje receptywne i dyskursywne: rozumienie tekstów pisanych , rozumienie ze słuchu, umiejętność formułowania poprawnych gramatycznie i ortograficznie wypowiedzi pisemnych, z użyciem odpowiedniego słownictwa, umiejętność budowania wypowiedzi ustnych z zastosowaniem zasad wymowy.

Przedmiot ma na celu wykształcenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem francuskim na poziomie A1.

Fonetyka: celem zajęć jest poznanie wszystkich dźwięków systemu samogłoskowego i spółgłoskowego, transkrypcji fonetycznej, zasad akcentowania, schematów intonacyjnych różnych typów zdań oraz nabycie umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce językowej; ćwiczenia poświęcone są nauce wymowy poszczególnych głosek, nauce płynnego czytania i mówienia, poprawnej pisowni w korelacji z wymową.

Komunikacja ustna: zajęcia mają na celu stopniowe budowanie i rozwijanie kompetencji ustnej. Opierają się na dokumentach audio i audiowizualnych z zakresu życia codziennego, studenci mają możliwość imitacji i symulacji wybranych zdarzeń językowych.

Komunikacja pisemna: celem przedmiotu jest kształtowanie umiejętności redagowania prostych wypowiedzi pisemnych oraz umiejętności rozumienia tekstów pisanych.

Leksyka: zajęcia mają na celu rozwijanie kompetencji językowych z zakresu słownictwa. W trakcie zajęć student poznaje stopniowo podstawowe słownictwo z zakresu języka francuskiego ogólnego.

Gramatyka praktyczna - celem zajęć jest stopniowe i systematyczne poznawanie wybranych zagadnień systemu gramatycznego języka francuskiego, rozróżnianie części mowy i zdania, stosowanie reguł gramatycznych - używanie struktur morfo-syntaktycznych w różnych sytuacjach w komunikacji pisemnej i ustnej.

Kompetencje zintegrowane: celem zajęć jest równomierne, paralelne rozwijanie wszystkich kompetencji językowych, ukazanie języka jako struktury całościowej, w której to strukturze poszczególne obszary zazębiają się i dopełniają.

Literatura:

1. A. Berthet, C.Hugot, V.Kirivian E. Dalil , Alter ego plus A1, Hachette , Paris 2012 - podręcznik programowy

b) L. Mensdorff-Pouilly, Edito, Didier FLE, 2022

c) L. Giachino, Nouvelle génération, Didier FLE, 2022

2.R. Mérieux, Y. Loiseau, " Latitudes 1 - A1/A2 "méthode de français , Didier, Paris 2008

3.B. Tauzin, A-L. Dubois, "Objectif Express 1", Hachette, Paris, 2013

4.M. Kaneman, Plaisirs des sons, Les Editions Didier 1991

5. M.Supryn-Klepcarz, "Repetytorium gramatyczne z języka francuskiego", Wydawnictwo szkolne PWN, 2010

6. Le nouveau Bescherelle 1, l'art de conjuguer, Hatier

7. M.Boularez, J.L. Frerot, 'Grammaire progressive du français, niveau débutant", CLE international

8.. M. Gregoire, O. Thievenaz, "Grammaire progressive du français avec 500 exercices", CLE international

9.E.Berard, C.Lavenne,Modes d'emploi, Exercices pour l'apprentissage du francais, Hatier/Didier, Paris 1992

10. D. Filippa-Ewkall, F. Prouillac, "Vocabulaire illustré. 350 exercices. Niveau débutant (vol. 1 et 2)", Paris, Hachette, 1992.

11.C. Miquel, A. Goliot-Lété, "Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices", Paris, Clé international, 2008.

12.V. Bazou, J. Schenker, "Vocabulaire en action", Paris, Clé international, 2010.

materiały i zestawy ćwiczeń opracowane przez prowadzących zaczerpnięte z różnorodnych źródeł, w tym internetowych

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- W01 Student ma wiedzę na temat podstawowych pojęć z zakresu poszczególnych obszarów języka K_ W02.

- W02 Ma świadomość złożonej struktury języka, jego kompleksowego charakteru K_W05.

Umiejętności:

- U01 Porozumiewa się efektywnie w języku francuskim tworząc proste wypowiedzi na poziomie A1 K_U05.

- U02 Ma umiejętność tworzenia prostych form pisemnych K_U06.

- U03 Potrafi formułować proste wypowiedzi ustne K_U07.

- U04 Samodzielnie planuje swój proces uczenia się oraz pracę w grupie K_U09.

Kompetencje społeczne:

- K01 Student jest gotów do samooceny swojej wiedzy K _K01.

- K02 Jest przygotowany do myślenia i działania w kierunku doskonalenia swej wiedzy i swych kompetencji K_K06.

EFEKTY UCZENIA SIĘ OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO

2022/2023

Na poziomie A1 według ESOJK:

Wiedza:

W01 Student zna zasady tworzenia prostych wypowiedzi pisemnych i ustnych oraz metody analizy prostych tekstów o tematyce ogólnej K_ W03.

W02 Postrzega język jako złożoną strukturę, której poszczególne komponenty ściśle zazębiają się i dopełniają K_W04.

Umiejętności:

U01 Student potrafi efektywnie komunikować się w języku francuskim na ww. poziomie K_U01.

U02 Ma umiejętność tworzenia prostych wypowiedzi ustnych oraz redagowania prostych prac pisemnych K_U02.

U03 Jest w stanie samodzielnie planować własny proces uczenia się i rozwijać swą wiedzę we własnym zakresie K_U09.

Kompetencje społeczne:

K01 Student jest przygotowany do samooceny swej wiedzy i umiejętności K_K01.

K02 Jest przygotowany do myślenia i działania w kierunku rozwijania swej wiedzy i doskonalenia swych kompetencji K_K02.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 180 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Barbara Bednarz, Joanna Mazur-Pień, Jolanta Sikorska-Golianek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 180 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Barbara Bednarz, Joanna Mazur-Pień, Jolanta Sikorska-Golianek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)