PNJF- strategie mówienia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNJF-RO.JF-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF- strategie mówienia |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - konwersatorium - 30 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - przygotowanie do zajęć - 20h - przygotowanie do zaliczeń / prac kontrolnych - 30h - studiowanie literatury przedmiotu - 10h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Prezentacja /projekt multimedialny : W07, U05, U07 |
Pełny opis: |
Zajęcia wpisują się w nowoczesny nurt nauczania języka obcego jako "języka stosowanego" (la langue appliquee). Specyfika tej metodologii polega na połączeniu nauki jęz. obcego na poziomie akademickim z kształceniem specjalistycznym (une formation academique professionnalisante) nakierowanym na umiejętności praktyczne waloryzowane przez rynek pracy. Celem zajęć sztuka mówienia z uwzględnieniem 3 parametrów: językowej formy wyrazu, jakości argumentacji (logicznej i narracyjnej) i emisji głosu (elocutio). Zagadnienia realizowane w ramach modułu obejmują treści nauczania zawarte w Podstawie Programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum, branżowej szkoły I stopnia dla przedmiotu język obcy. |
Literatura: |
W.J. Ong, "Psychodynamika oralności" K. Szymanek, "Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny", Warszawa, PWN, 2001. P. Oleron, "L`argumentation", Paris, PUF, 1983 B. Bettelheim, "O sztuce opowiadania baśni", Warszawa, PIW, 1990. M. Mayette, "Petit precis d`oralite": www.youtube |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA : W01 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dotyczącą złożonej natury języka oraz jego ewolucji na różnych płaszczyznach (gramatyka, słownictwo) i etapach w odniesieniu do studiowanych języków romańskich K_W11 W07 ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu teorii komunikacji, poetyki i retoryki oraz tekstologii K_W07 W10 w pogłębionym stopniu zasady działania systemów i instytucji w jakich jako nauczyciel, tłumacz, działacz w instytucjach kultury lub mediator interkulturowy, może realizować swoje cele zawodowe. P7U_W D.1/E.1.W1. zna i rozumie miejsce danego przedmiotu lub rodzaju zajęć w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych; D.1/E.1.W2. zna i rozumie podstawę programową danego przedmiotu, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu lub prowadzonych zajęć na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot lub rodzaj zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć; UMIEJĘTNOŚCI : U01 potrafi dokonać właściwej selekcji i analizy informacji pochodzących z różnych źródeł, oraz ocenić ich przydatność dla studiowanych języków romańskich K_U01 U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz rozwijać zdolności związane z planowaną karierą zawodową K_U03 U03 właściwie wykorzystuje i integruje nabytą wiedzę z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, traduktologii, cywilizacji i kultury krajów romańskich, przygotowując się do rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu K_U04 U04 potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów i wytworów kultury materialnej wybranych krajów romańskich K_U06 U05 potrafi przedstawić spójną argumentację z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułować odpowiednie wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania K_U09 U06 posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych i ich prezentacji w różnych formach i mediach, w odniesieniu do zjawisk kulturowych studiowanego romańskiego obszaru językowego, opierając się na wiedzy naukowej z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, traduktologii, oraz cywilizacji i kultury krajów romańskich K_U10 U07 potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, w języku polskim i studiowanych językach romańskich, ze specjalistami lub osobami reprezentującymi inne dziedziny humanistyczne, a także niespecjalistami, popularyzując wiedzę z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, traduktologii oraz cywilizacji i kultury krajów romańskich oraz innych studiowanych dyscyplin szczegółowych K_U11 U08 posiada umiejętności w zakresie kompetencji komunikacyjnej (sprawności receptywne i produktywne oraz podsystemy językowe) na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie studiowanego języka romańskiego (francuskiego, hiszpańskiego lub portugalskiego) K_U14 U09 posiada umiejętności w zakresie komunikacji w językach specjalistycznych, dotyczących wybranej dziedziny (ekonomia, prawo, biznes, turystyka, glottodydaktyka i inne) K_U15 U10 skutecznie porozumiewać się w języku francuskim w zaawansowanej komunikacji codziennej i licznych kontekstach zawodowych na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w innym języku romańskim w typowych sytuacjach komunikacyjnych na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz skutecznie posługiwać się językiem specjalistycznym, wiedzą w zakresie wybranych dziedzin specjalistycznych (prawo, biznes, dyplomacja, nauki techniczne, polityka, media), a także w kontekstach przekładów z różnymi odbiorcami, zarówno indywidualnymi jak instytucjonalnymi. P7U_U KOMPETENCJE SPOŁECZNE : K10 posiada świadomość poziomu swojej wiedzy oraz konieczności jej ustawicznego, samodzielnego pogłębiania, inspirując innych do podobnych działań w tym zakresie K_K01 K11 jest przygotowany do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu studiowanych dyscyplin naukowych K_K02 K12 potrafi ukierunkować swoje zainteresowania, określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K05 K13 wykazuje aktywność w samodzielnym podejmowaniu działań profesjonalnych związanych ze studiowanymi językami obcymi (np. w trakcie praktyk zawodowych) K_K06 K14 potrafi identyfikować i analizować własne zadania związane z przygotowaniem się do wykonywania zawodu K_K07 K15 systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym związanym z językiem i cywilizacją krajów romańskich, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi i nowymi zjawiskami w sztuce krajów romańskich K_K10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Vincent Padjasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Vincent Padjasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.