PNJN-ćwiczenia kompozycyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PNJNCK-GER-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJN-ćwiczenia kompozycyjne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Wymagania wstępne: | znajomość języka niemieckiego umożliwiająca zrozumienie prezentowanych treści |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisanie: a. Pisanie twórcze (efekty: E.D.5). b. Pisanie sprawozdań, rozprawek i opracowań, opisów itp. (efekty: E.D.1, E.D.2, E.D.4, E.D.6, E.D.7). c. Interakcja pisemna, w tym prowadzenie korespondencji (listy, poczta elektroniczna) (efekty: E.D.1, E.D.2, E.D.3, E.D.4). d. Opisy (efekty: E.D.1, E.D.2, E.D.4, E.D.6, E.D.7). |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest osiągnięcie przez studentów w zakresie języka niemieckiego biegłości językowej na poziomie C1, a w szczególności wykształcenie umiejętności receptywnych, w tym antycypacyjnych i interpretacyjnych, analizy wskazówek płynących z tekstu i kontekstu, formułowania hipotez co do intencji komunikacyjnych oraz ich weryfikacji, a także wykształcenie umiejętności produktywnych, w tym planowania i organizowania treści przekazu, formułowania treści wypowiedzi i jej artykułowanie oraz strategii kompensacyjnych, jak omówienie i parafraza w przypadku braków leksykalnych i strukturalnych i przeformułowanie wypowiedzi w przypadku napotkania trudności komunikacyjnych. |
Literatura: |
Kruse, Otto (2017): Kritisches Denken und Argumentieren. Studieren, aber richtig (UTB Band Nr.: 4767). Berlin, Konstanz: Huter & Roth. Hoppmann, Herrmann & Taraman Stölzgen (2017): Schlüsselkompetenz Argumentation (UTB Band Nr.: 3428). Paderborn, Stuttgart: Schöningh. Hürtgen, Anne (2017): Fremdsprachenunterricht: Mündliche Kommunikation trainieren. Berlin: Cornelsen. Hielscher, Frank, Kemmann, Ansgar & Wagner, Tim (2010): Debattieren unterrichten. (UTB). Klett, Kallmeyer; Seelze. Groß, Hermann & Hüppe, Stefan (2012): Präsentieren lernen und trainieren im Team. Köln: Bildungsverlag EINS. Jin, Frederike & Voß, Ute (2017): Grammatik aktiv. Deutsch als Fremdsprache, A1-B1; Verstehen, Üben, Sprechen. Berlin: Cornelsen. Jin, Frederike & Voß, Ute (2017): Grammatik aktiv. Deutsch als Fremdsprache, B2 - C1; Verstehen, Üben, Sprechen. Berlin: Cornelsen. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie pisania Student potrafi: E.D.1 wypowiadać się w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dość szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. [K_U05, K_U08] E.D.2 pisać o złożonych zagadnieniach w liście, w rozprawce lub opracowaniu, podkreślając najistotniejsze kwestie. [K_U05, K_U08] E.D.3 dostosować styl tekstu do potencjalnego czytelnika. [K_U05, K_U08] E.D.4 pisać klarowne i dobrze skonstruowane teksty na złożone tematy, podkreślając istotne kwestie, rozwijając przy tym wyrażane poglądy i uzasadniając je dodatkowymi argumentami oraz właściwymi przykładami, formułując przy tym stosowne wnioski. [K_U05, K_U08] E.D.5 w zakresie pisania twórczego podawać przejrzyste, dobrze skonstruowane i rozwinięte opisy oraz tworzyć teksty o charakterze fikcyjnym. [K_U05, K_U08] E.D.6 w zakresie pisania sprawozdań, rozprawek i opracowań pisać klarowne, dobrze skonstruowane omówienia złożonych tematów, odpowiednio podkreślając istotne kwestie. [K_U05, K_U08] E.D.7 rozwijać i przekonująco uzasadniać własne poglądy, przedstawiać argumenty i podawać odpowiednie przykłady. [K_U05, K_U08] Kompetencje społeczne: Student posiada: E.E.1 umiejętność dostrzegania związku między kulturą własną a obcą. [K_K05, K_K06] E.E.2 wrażliwość kulturową oraz umiejętność dokonywania właściwych wyborów strategii i ich odpowiedniego użycia w kontakcie z osobami z innych kultur. [K_K05, K_K06] E.E.3 umiejętność pośredniczenia między kulturą własną a kulturą obcą oraz radzenia sobie z interkulturowymi nieporozumieniami i wynikającymi stąd sytuacjami konfliktowymi. [K_K05, K_K06] E.E.4 umiejętność przezwyciężania stereotypów. [K_K05, K_K06] Uwagi: Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. poz. 1450 z późn. zm.), kierunkowe i przedmiotowe efekty uczenia się obejmują wiedzę i umiejętności odpowiadające wszystkim wymaganiom podstawy programowej kształcenia ogólnego dla języka obcego nowożytnego. Realizowane efekty: A1/A2, B2.W1, B2.W2, B2.U1, B2.U2, B2.U3, B2.U4, B2.K1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Bobowski-Tosiek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Isabelle von Zitzewitz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.