Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PPPS-A.N-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Uzyskanie zaliczenia z ogólnego przygotowania pedagogicznego oraz przygotowania pedagogicznego do pracy w szkole (1 rok studiów).

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Ćwiczenia - 15

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego -15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowywanie się do ćwiczeń - 5

Studiowanie literatury - 5

Przygotowanie się do końcowego zaliczenia - 5

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

kolokwium pisemne: W2, U1, U2, U3, K1, K2, K3.

Pełny opis:

W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia działań diagnostycznych, interwencyjnych oraz wychowawczych w środowisku szkolnym. Zapoznają się również z metodami wspierania uczniów w rozwoju.

Literatura:

1. Budzik M. (2019), Ocenianie kształtujące. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli, Forum Media Polska Sp.z o. o., Poznań.

2. Chomczyńska-Miliszkiewicz M., Pankowska D. (2003, wyd. IV): Polubić szkołę. Ćwiczenia grupowe do pracy wychowawczej, WSiP, Warszawa.

3. Hejnicka-Bezwińska T. (2015): Pedagogika : podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym, Difin, Warszawa.

4. Kotynia Ł., Kowalczyk B., Sobótka A. i in. (2014): Nauczyciel, wychowawca, opiekun, pedagog. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, Łódź.

5. Kowaluk-Romanek M., Samujło M., Sokołowska-Dzioba T. (2022): Budowanie relacji w przestrzeni edukacyjnej, UMCS, Lublin.

6. Olechowska A. (2023): Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa..

7. Rose C., Tarszkiewicz M. (2010): Atlas efektywnego uczenia (się), Transfer Learning Solutions, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. W2. Ma wiedzę na temat aktualnych problemów dzieci i młodzieży oraz strategii ich rozwiązywania, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. B.2.W4., B.2.W5., B.2.W6

Umiejętności:

1. U1. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą nauczyciela w szkole podstawowej B.2.U1, B.2.U5., B.2.U6.

2. U2. Projektuje i wdraża działania pedagogiczne na rzecz klasy, dotyczące między innymi wspierania i stymulowania rozwoju uczniów, procesu samowychowania oraz integracji zespołu klasowego B.2.U5., B.2.U6., B.2.U7.

3. U3. Potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, konstruktywnie rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie szkolnej B.2.U4., B.2.U5., B.2.U6., B.2.U7.

Kompetencje społeczne:

1. K1. Wykazuje empatię wobec uczniów, w tym wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. B.2.K1

2 .K2. Uświadamia sobie konieczność ciągłego rozwijania własnych kompetencji zawodowych na rzecz poprawy jakości pracy szkoły B.2.K3, B.2.K4.

3. K3. Ma świadomość konieczności porozumiewania się z różnymi podmiotami w kontaktach zawodowych w sposób profesjonalny B.2.K2, B.2.K4.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzena Kowaluk-Romanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0