Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PPPS-A.N-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Uzyskanie zaliczenia z ogólnego przygotowania pedagogicznego oraz przygotowania pedagogicznego do pracy w szkole (1 rok studiów). |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego -15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowywanie się do ćwiczeń - 5 Studiowanie literatury - 5 Przygotowanie się do końcowego zaliczenia - 5 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | kolokwium pisemne: W2, U1, U2, U3, K1, K2, K3. |
Pełny opis: |
W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia działań diagnostycznych, interwencyjnych oraz wychowawczych w środowisku szkolnym. Zapoznają się również z metodami wspierania uczniów w rozwoju. |
Literatura: |
1. Budzik M. (2019), Ocenianie kształtujące. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli, Forum Media Polska Sp.z o. o., Poznań. 2. Chomczyńska-Miliszkiewicz M., Pankowska D. (2003, wyd. IV): Polubić szkołę. Ćwiczenia grupowe do pracy wychowawczej, WSiP, Warszawa. 3. Hejnicka-Bezwińska T. (2015): Pedagogika : podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym, Difin, Warszawa. 4. Kotynia Ł., Kowalczyk B., Sobótka A. i in. (2014): Nauczyciel, wychowawca, opiekun, pedagog. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, Łódź. 5. Kowaluk-Romanek M., Samujło M., Sokołowska-Dzioba T. (2022): Budowanie relacji w przestrzeni edukacyjnej, UMCS, Lublin. 6. Olechowska A. (2023): Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.. 7. Rose C., Tarszkiewicz M. (2010): Atlas efektywnego uczenia (się), Transfer Learning Solutions, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. W2. Ma wiedzę na temat aktualnych problemów dzieci i młodzieży oraz strategii ich rozwiązywania, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. B.2.W4., B.2.W5., B.2.W6 Umiejętności: 1. U1. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą nauczyciela w szkole podstawowej B.2.U1, B.2.U5., B.2.U6. 2. U2. Projektuje i wdraża działania pedagogiczne na rzecz klasy, dotyczące między innymi wspierania i stymulowania rozwoju uczniów, procesu samowychowania oraz integracji zespołu klasowego B.2.U5., B.2.U6., B.2.U7. 3. U3. Potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, konstruktywnie rozwiązywać konflikty i tworzyć dobrą atmosferę w klasie szkolnej B.2.U4., B.2.U5., B.2.U6., B.2.U7. Kompetencje społeczne: 1. K1. Wykazuje empatię wobec uczniów, w tym wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. B.2.K1 2 .K2. Uświadamia sobie konieczność ciągłego rozwijania własnych kompetencji zawodowych na rzecz poprawy jakości pracy szkoły B.2.K3, B.2.K4. 3. K3. Ma świadomość konieczności porozumiewania się z różnymi podmiotami w kontaktach zawodowych w sposób profesjonalny B.2.K2, B.2.K4. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marzena Kowaluk-Romanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.