Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PPPSP-1S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole
Jednostka: Zakład Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu przygotowania psychologicznego

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W2 - kolokwium

U1 - kolokwium

U2 - kolokwium

U3 - kolokwium

K1 - kolokwium

K2 - kolokwium

K3 - kolokwium


Literatura:

Janowski A. (2007), Pedagogika praktyczna. Warszawa , "Fraszka Edukacyjna".

Kruszewski K. (2013), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa.

Pankowska D. (2008), Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków, "Impuls".

Plewka Cz., Taraszkiewicz M. (2010), Uczymy się uczyć, „Pedagogium” Wydawnictwo OR TWP, Szczecin.

Robertson J. (1998), Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie, WSiP, Warszawa.

Efekty uczenia się:

W2. Identyfikuje sposoby organizowania procesu kształcenia i wychowania oraz poznaje źródła trudności organizowania tego procesu w szkole podstawowej.K_W07

U1. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą nauczyciela w szkole podstawowej. K_U02, K_U03

U2. Potrafi zaprojektować działania wychowawcze w klasie, szkolnej, dotyczące między innymi wspierania i stymulowania rozwoju uczniów, procesu samowychowania oraz integracji zespołu klasowego. K_U02, K_U04

U3. Potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji oraz konstruktywnie rozwiązywać sytuacje konfliktowe. K_U09

K1. Jest otwarty na poszukiwanie własnego stylu pedagogicznego. K_K01

K2. Uświadamia sobie konieczności ciągłego rozwijania własnych kompetencji zawodowych na rzecz poprawy jakości pracy szkoły. K_K01

K3. Ma świadomość konieczności porozumiewania się z różnymi podmiotami w kontaktach zawodowych w sposób profesjonalny i zgodny z zasadami etyki oraz przy wykorzystaniu różnych środków przekazu informacji. K_K02 K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)