Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PPeSP-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole podstawowej
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 15


Ćwiczenia – 15


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


Przygotowanie się do ćwiczeń 30


Studiowanie literatury 15


Łączna liczba godzin niekontaktowych 45

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

kolokwium - W2, U1, U2,


aktywność na zajęciach - K1,K2

Pełny opis:

W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia działań diagnostycznych i interwencyjnych w środowisku szkolnym. Zapoznają się również z metodami wspierania uczniów w rozwoju.

Literatura:

Janowski A.,2002: Poznawanie uczniów. Warszawa , "Fraszka Edukacyjna".

Janowski A., 2007: Pedagogika praktyczna. Warszawa , "Fraszka Edukacyjna".

Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T.,2011: Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Jarosz E. 2007, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.

Pankowska D., 2008: Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków, "Impuls".

Efekty uczenia się:

W2. Charakteryzuje metody diagnozowania uczniów i klasy szkolnej - K_W41

U1. Wykorzystując teoretyczną wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii potrafi organizować i prowadzić działania diagnostyczne oraz interpretować wyniki i wskazywać propozycje rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U35

U2. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą nauczyciela na II etapie edukacyjnym- K_U37, K_U38

K1. Jest otwarty na poszukiwanie własnego stylu pedagogicznego - K_K18, K_K19

K2. Wykazuje empatię wobec uczniów, w tym wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- K_K18, K_K19

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0