Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PPeSP-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie pedagogiczne do pracy w szkole podstawowej |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 15 Ćwiczenia – 15 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do ćwiczeń 30 Studiowanie literatury 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych 45 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | kolokwium - W2, U1, U2, aktywność na zajęciach - K1,K2 |
Pełny opis: |
W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia działań diagnostycznych i interwencyjnych w środowisku szkolnym. Zapoznają się również z metodami wspierania uczniów w rozwoju. |
Literatura: |
Janowski A.,2002: Poznawanie uczniów. Warszawa , "Fraszka Edukacyjna". Janowski A., 2007: Pedagogika praktyczna. Warszawa , "Fraszka Edukacyjna". Wosik-Kawala D., Zubrzycka-Maciąg T.,2011: Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Jarosz E. 2007, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. Pankowska D., 2008: Pedagogika dla nauczycieli w praktyce. Kraków, "Impuls". |
Efekty uczenia się: |
W2. Charakteryzuje metody diagnozowania uczniów i klasy szkolnej - K_W41 U1. Wykorzystując teoretyczną wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii potrafi organizować i prowadzić działania diagnostyczne oraz interpretować wyniki i wskazywać propozycje rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U35 U2. Potrafi dostrzec związek między posiadaną ogólną wiedzą pedagogiczną a rozwiązywaniem szczegółowych problemów związanych z pracą nauczyciela na II etapie edukacyjnym- K_U37, K_U38 K1. Jest otwarty na poszukiwanie własnego stylu pedagogicznego - K_K18, K_K19 K2. Wykazuje empatię wobec uczniów, w tym wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- K_K18, K_K19 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.