Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka ogólnopedagogiczna śródroczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PRAK-A.N-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka ogólnopedagogiczna śródroczna
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny wymagane do odbycia praktyk przez studenta w szkole - 30,0

Liczba punktów ECTS – 1,2

Godziny poświęcone na pracę indywidualną studenta na potrzeby przedmiotu - 20,0

Liczba punktów ECTS – 0,8


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu - 2,0


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Wypełniony dziennik praktyk, ilustrujący wykonanie zadań wyszczególnionych w programie - W1, W2, W3, W4

Pisemna dokumentacja zadań U1, U2, U3

Wypełnione przez szkolnego opiekuna praktyk zaświadczenie o odbytej praktyce - W1, W2, W3, W4, U1, U2, U3, K1




Pełny opis:

30-godzinna praktyka ogólnopedagogiczna realizowana jest

w szkołach ponadpodstawowych, w których studenci poznają różne aspekty rzeczywistości szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem pracy wychowawcy klasy

Celem praktyki jest :

• wieloaspektowe poznawanie rzeczywistości edukacyjnej i codziennej pracy nauczycieli-wychowawców w konfrontacji z wiedzą teoretyczną;

• zastosowanie wiedzy w praktyce, przećwiczenie umiejętności nabytych w trakcie kształcenia akademickiego oraz zdobycie nowych - w zakresie pracy dydaktycznej i wychowawczej;

• refleksja na temat etycznych wymiarów pracy nauczyciela;

• wzmocnienie motywacji do zdobywania kompetencji zawodowych w dalszym kształceniu akademickim.

Literatura:

1. Pankowska D. (2008) Pedagogika dla nauczycieli w praktyce, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków.

2. Góralczyk E. (2015) Nauczycielem być. Wydawnictwo "Fraszka Edukacyjna", Warszawa.

3. Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kawala D. (2010) Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli, Wydawnictwo UMCS, Lublin.

4. Łukasik J.M. (2011) Spoko lekcja czyli 65 sposobów na oryginalne zajęcia, Wydawnictwo "Jedność", Kielce.

5. Łukasik J.M. (2011) Spoko lekcja 2 czyli jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia, Wydawnictwo "Jedność", Kielce.

6. Gajewska G., Doliński A. (2007) Teoretyczno-metodyczne aspekty pracy pedagoga. Scenariusze zajęć wychowawczych, Wydawnictwo "Gaja", Zielona Góra.

Efekty uczenia się:

Student:

W1. Zna i rozumie zadania charakterystyczne dla szkoły jako instytucji oświatowej oraz partnerów szkolnej edukacji w kontekście ich wzajemnych powiązań w procesie edukacyjnym.

W2. Zna i rozumie organizacyjne podstawy funkcjonowania szkoły oraz dokumentację szkoły.

W3. Zna i rozumie funkcje i zadania wychowawcy klasy w szkole ponadpodstawowej.

W4. Zna podstawowe zasady zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w szkole ponadpodstawowej i poza nią.

U1. Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki

i psychologii do analizowania i interpretowania zaobserwowanych różnych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych.

U2. Potrafi analizować własne działania i wskazywać obszary wymagające modyfikacji oraz proponować rozwiązania w zakresie pracy

z uczniami w szkole ponadpodstawowej, dostosowując je do możliwości rozwojowych i indywidualnych uczniów.

U3. Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia wychowawcze z wykorzystaniem metod aktywizujących, w oparciu o przygotowany przez siebie scenariusz.

K1. Charakteryzuje się empatią, otwartością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności wobec uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz opiekuna praktyk.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Grabowiec
Prowadzący grup: Anna Grabowiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Grabowiec
Prowadzący grup: Anna Grabowiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)