Praktyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PRAK-ARW-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie IV semestru. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konsultacje indywidualne: 50h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 30h Studiowanie literatury przedmiotu: 50h - Łączna liczba godzin: 150. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Obecność na praktykach. Aktywny udział w zajęciach praktycznych. Zaświadczenie od praktykodawcy. Sprawozdanie studenta. |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest zapoznanie się z funkcjonowaniem kancelarii i systemu kancelaryjnego w wybranej organizacji (urzędzie, instytucji, przedsiębiorstwie). Innymi słowy chodzi o zarządzanie dokumentacją bieżącą. Praktykant powinien zapoznać się z podstawowymi rodzajami dokumentacji wytwarzanej w organizacji, zasadami jej obiegu, sposobami rejestracji oraz ewidencji, a także układem. Istotne jest także zapoznanie się z zarysem systemu zarządzania informacją w organizacji, jej strukturą i misją. Cel ten powinien zostać osiągnięty poprzez uczestniczenie studenta/ki w pracach kancelarii (sekretariatu) lub komórki odpowiedzialnej za funkcjonowanie systemu kancelaryjnego i obieg dokumentacji. Student/ka powinien: 1. Prześledzić przepisy dotyczące postępowania z aktami (instrukcja kancelaryjna, wykaz akt i in.). 2. Zapoznać się w praktyce z funkcjonowaniem instrukcji kancelaryjnej i jej stosowaniem w wybranych komórkach organizacyjnych, jak również z systemem kancelaryjnym. 3. Nabyć umiejętności niezbędne w pracy biurowej, takie jak: zasady przyjmowania i otwierania przesyłek, opracowywanie kancelaryjnej postaci pisma, załatwianie korespondencji, sposób dekretacji, znak spraw i spis spraw, przygotowanie brudnopisu i czystopisu, adresowanie, pieczętowanie, wysyłanie korespondencji, przechowywanie dokumentacji w registraturze, zastosowanie informatyki w zarządzaniu dokumentacją itp. Zaliczenie praktyki student/ka otrzyma na podstawie zaświadczenia wydanego przez organizację świadczącą praktyki oraz sporządzonego przez siebie sprawozdania z praktyk zawierającego krótkie przedstawienie czynności wykonanych każdego dnia praktyki, a także podsumowanie ujmujące najważniejsze doświadczenia i wnioski wyniesione z praktyki, jak również ocenę zasad zarządzania dokumentacją w miejscu praktyki. |
Literatura: |
Literatura zgodnie z zakresem funkcjonowania instytucji, w której student odbywa praktykę. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W12 - Potrafi wskazać podstawowe zasady metodyki archiwalnej. Umiejętności: K_U10 - Stosuje zasady, kryteria, metody i narzędzia gromadzenia i kształtowania zasobów archiwalnych. K_U11 - Potrafi stosować oraz opracować, w zakresie podstawowym, normatywy regulujące pracę z dokumentacja, w szczególności instrukcję kancelaryjną i instrukcję archiwalną oraz wykaz akt. Kompetencje społeczne: K_K01 - Postępuje zgodnie z zasadami pożądanymi w zawodzie archiwisty, przewidzianymi w międzynarodowym lub krajowym kodeksie etycznym archiwistów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 240 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Czarnota | |
Prowadzący grup: | Tomasz Czarnota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 240 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Czarnota | |
Prowadzący grup: | Tomasz Czarnota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.