Praktyka specjalnościowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PRAK-FP.RM-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka specjalnościowa |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Praktyki dotyczą specjalności redaktorsko-medialnej. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30 godzin praktyk w wybranej przez Studenta instytucji, takiej która umożliwia realizację zakładanych efektów uczenia się. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zapoznanie się opiekuna z przedstawioną przez Studenta dokumentacją przebiegu praktyk, na którą składają się: 1. wypełniona "DEKLARACJA PRAKTYKODAWCY O PRZYJĘCIU PRAKTYKANTA W CELU ODBYCIA PRAKTYKI OBJĘTEJ PROGRAMEM STUDIÓW" oraz "OŚWIADCZENIE PRAKTYKODAWCY o możliwości publikacji danych podmiotu" (wzory druków dostępne w internetowym Systemie Obsługi Praktyk); 2. opis wykonywanych przez Studenta zadań w dzienniku praktyk prowadzonym w internetowym Systemie Obsługi Praktyk, 3. ZAŚWIADCZENIE O ODBYTEJ PRAKTYCE. zawierające opinię praktykodawcy o osiągniętych przez Studenta efektach uczenia się oraz ocenę - dokument opatrzony pieczęcią instytucjonalną. Student przekazuje opiekunowi praktyk skany ww. dokumentacji poprzez wgranie ich do internetowego Systemu Obsługi Praktyk. Jest przy tym zobligowany do zachowania należytej staranności przy przygotowywaniu cyfrowej dokumentacji swoich praktyk: każdy zeskanowany dokument musi być scalony w jeden plik, któremu należy nadać nazwę umożliwiającą identyfikację rodzaju dokumentu oraz osoby, której ów dokument dotyczy. W przypadku stwierdzenia braków formalnych w cyfrowej dokumentacji praktyk opiekun nie udziela zaliczenia. Istnieje prawna możliwość zaliczenia na poczet praktyk pracy zawodowej Studenta lub jego aktywności w ramach wolontariatu, po zapoznaniu się przez opiekuna praktyk ze stosowną dokumentacją i dokonaniu przez niego oceny realizacji zakładanych efektów uczenia się. |
Pełny opis: |
Studenckie praktyki redaktorsko-medialne w czwartym semestrze winny być realizowane w instytucjach publicznych bądź niepublicznych, w których ważnym aspektem działalności jest przygotowanie do publikacji materiałów tekstowych; w szczególności w redakcjach czasopism wydawanych w formie tradycyjnej i/lub internetowej. Celem praktyk jest zapoznanie się Studentów ze specyfiką redakcyjnej pracy nad tekstem, na wszystkich jej etapach. W ramach praktyk Studenci kształcą podstawowe umiejętności niezbędne w pracy redakcyjnej, czyli zdobywanie informacji oraz opracowywanie tekstów przeznaczonych do publikacji. |
Literatura: |
Fras J., 1999, Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. (Można również korzystać z drugiego wydania z 2005 roku). Wojtak M., 2008, Analiza gatunków prasowych. Podręcznik dla studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych, Lublin, Wydawnictwo UMCS. |
Efekty uczenia się: |
W1: Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia oraz metody analizy i interpretacji tekstów o charakterze informacyjnym i publicystycznym, przeznaczonych do publikacji w mediach masowych. - K_W05 W2: Student zna i rozumie zasady organizacji pracy przy podejmowaniu zadań redakcyjnych; podstawowe regulacje dotyczące prawa, w tym autorskiego, oraz zasady etyki zawodowej redaktora; rozumie, na czym polega merkantylny oraz społeczny aspekt pracy redakcyjnej. K_W07 U1: Student potrafi dokonać poprawnej i krytycznej analizy różnego typu tekstów o charakterze informacyjnym i publicystycznym opublikowanych lub przeznaczonych do publikacji w mediach masowych. K_U05 U2: Student potrafi we własnej pracy redakcyjnej samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystać z tradycyjnych, nowoczesnych i zaawansowanych technik wyszukiwania i użytkowania informacji - K_U06 U3: Student potrafi we własnej pracy redakcyjnej stosować przepisy z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej K_U07 U4: Student potrafi we własnej pracy redakcyjnej brać udział w debacie publicznej; uzasadniać swoje stanowisko i kreować wizerunek własny oraz wizerunek instytucji, którą reprezentuje, z wykorzystaniem technik retorycznych i zasad poprawnej oraz skutecznej komunikacji językowej. K_U09 U5: Student potrafi we własnej pracy redakcyjnej pracować indywidualnie i w zespole oraz samodzielnie planować i kształtować doskonalenie własnego warsztatu redaktorskiego, a także własnego rozwoju intelektualnego i społecznego. K_U10 K1: Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia obowiązków redaktora oraz jest świadomy konsekwencji wynikających z podejmowanych działań. K_K03 K2: Student jest gotów do wzięcia udziału w debacie publicznej za pośrednictwem publikacji medialnych i jest świadomy konieczności poszanowania poglądów drugiej strony K_K04 K3: Student jest gotów do współdziałania i pracy zespołowej w celu realizacji zadań redakcyjnych. K_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aneta Wysocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.