Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-PRAK-H.N-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Treści realizowane w trakcie Ogólnego przygotowania pedagogicznego (WY i CA) oraz Przygotowania pedagogicznego na II etapie edukacyjnym

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

1. Wypełniony dziennik praktyk ilustrujący wykonanie zadań przez studenta (opatrzony pieczęcią szkoły, podpisem dyrektora oraz opinią patrona praktyki).

2. Dokumentacja wykonanych zadań (obowiązkowych i fakultatywnych) zgodnie ze wskazaniami uczelnianego opiekuna praktyki w formie portfolio.

3. Wypełniony przez opiekuna praktyk „Arkusza oceny wiedzy i umiejętności praktykanta”.

4. Zaświadczenie o odbytej praktyce wypełnione przez patrona praktyki (zał. nr 3)


Pełny opis:

Realizacja zadań w przedstawionych w programie praktyk zakresach treści umożliwi studentom: wieloaspektowe i refleksyjne poznawanie rzeczywistości edukacyjnej i codziennej pracy nauczycieli-wychowawców w konfrontacji z wiedzą teoretyczną; zastosowanie wiedzy w praktyce, przećwiczenie umiejętności nabytych w trakcie kształcenia akademickiego oraz zdobycie nowych (w zakresie pracy dydaktycznej i wychowawczej); zapoczątkowanie procesu identyfikacji z zawodem i tworzenia własnej koncepcji pracy wychowawczej; refleksję na temat etycznych wymiarów pracy nauczyciela; wzmocnienie motywacji do zdobywania kompetencji zawodowych w dalszym kształceniu akademickim.

Literatura:

-

Efekty uczenia się:

W01: Ma wiedzę na temat szkoły jako instytucji edukacyjnej oraz pod-miotów działalności pedagogicznej (uczniów, nauczycieli, rodzi-ców) oraz partnerów szkolnej edukacji w kontekście ich wzajemnych powiązań w procesie edukacyjnym; rozumie specyfikę funkcjonowania uczniów w szkole podstawowej w kontekście prawidłowości i zaburzeń rozwojowych

W02: Zna podstawowe zasady zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w i szkole podstawowej

U01: Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii do diagnozowania, analizowania, interpretowania i prognozowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji

U02: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością opiekuńczo-wychowawczą i profilaktyczną nauczyciela, projektując, wykonując i oceniając zadania wynikające z roli wychowawcy klasy

U03: Potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, pracować w zespole, pełniąc różne role oraz współpracować z nauczycielami, pedagogami i innymi pracowni-kami szkoły oraz z rodzicami uczniów

U04: Potrafi analizować własne działania wychowawcze i wskazywać obszary wymagające modyfikacji (w kontekście własnego rozwoju zawodowego) oraz proponować własne rozwiązania w zakresie pracy wychowawczej z uczniami w szkole podstawowej, dostosowując je do możliwości rozwojowych i indywidualnych uczniów

K01: Charakteryzuje się empatią, otwartością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności wobec wychowanków oraz innych podmiotów edukacyjnych, podejmując bieżącą refleksję etyczną związaną z własnym działaniem; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, przejawiając gotowość do działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły oraz indywidualizowania pracy z wychowankami o różnych potrzebach edukacyjnych

K02: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej i umiejętności wychowawczych w kontekście profesjonalnych kompetencji zawodowych nauczyciela-wychowawcy; dokonuje analizy i oceny własnych kompetencji w trakcie realizowania działań wychowawczych w praktyce szkolnej, wykazując cechy refleksyjnego praktyka

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)