Praktyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PRAK-H.N-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Treści realizowane w trakcie Ogólnego przygotowania pedagogicznego (WY i CA) oraz Przygotowania pedagogicznego na II etapie edukacyjnym |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. Wypełniony dziennik praktyk ilustrujący wykonanie zadań przez studenta (opatrzony pieczęcią szkoły, podpisem dyrektora oraz opinią patrona praktyki). 2. Dokumentacja wykonanych zadań (obowiązkowych i fakultatywnych) zgodnie ze wskazaniami uczelnianego opiekuna praktyki w formie portfolio. 3. Wypełniony przez opiekuna praktyk „Arkusza oceny wiedzy i umiejętności praktykanta”. 4. Zaświadczenie o odbytej praktyce wypełnione przez patrona praktyki (zał. nr 3) |
Pełny opis: |
Realizacja zadań w przedstawionych w programie praktyk zakresach treści umożliwi studentom: wieloaspektowe i refleksyjne poznawanie rzeczywistości edukacyjnej i codziennej pracy nauczycieli-wychowawców w konfrontacji z wiedzą teoretyczną; zastosowanie wiedzy w praktyce, przećwiczenie umiejętności nabytych w trakcie kształcenia akademickiego oraz zdobycie nowych (w zakresie pracy dydaktycznej i wychowawczej); zapoczątkowanie procesu identyfikacji z zawodem i tworzenia własnej koncepcji pracy wychowawczej; refleksję na temat etycznych wymiarów pracy nauczyciela; wzmocnienie motywacji do zdobywania kompetencji zawodowych w dalszym kształceniu akademickim. |
Literatura: |
- |
Efekty uczenia się: |
W01: Ma wiedzę na temat szkoły jako instytucji edukacyjnej oraz pod-miotów działalności pedagogicznej (uczniów, nauczycieli, rodzi-ców) oraz partnerów szkolnej edukacji w kontekście ich wzajemnych powiązań w procesie edukacyjnym; rozumie specyfikę funkcjonowania uczniów w szkole podstawowej w kontekście prawidłowości i zaburzeń rozwojowych W02: Zna podstawowe zasady zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w i szkole podstawowej U01: Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii do diagnozowania, analizowania, interpretowania i prognozowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji U02: Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością opiekuńczo-wychowawczą i profilaktyczną nauczyciela, projektując, wykonując i oceniając zadania wynikające z roli wychowawcy klasy U03: Potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, pracować w zespole, pełniąc różne role oraz współpracować z nauczycielami, pedagogami i innymi pracowni-kami szkoły oraz z rodzicami uczniów U04: Potrafi analizować własne działania wychowawcze i wskazywać obszary wymagające modyfikacji (w kontekście własnego rozwoju zawodowego) oraz proponować własne rozwiązania w zakresie pracy wychowawczej z uczniami w szkole podstawowej, dostosowując je do możliwości rozwojowych i indywidualnych uczniów K01: Charakteryzuje się empatią, otwartością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności wobec wychowanków oraz innych podmiotów edukacyjnych, podejmując bieżącą refleksję etyczną związaną z własnym działaniem; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, przejawiając gotowość do działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły oraz indywidualizowania pracy z wychowankami o różnych potrzebach edukacyjnych K02: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej i umiejętności wychowawczych w kontekście profesjonalnych kompetencji zawodowych nauczyciela-wychowawcy; dokonuje analizy i oceny własnych kompetencji w trakcie realizowania działań wychowawczych w praktyce szkolnej, wykazując cechy refleksyjnego praktyka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.