PR wydawniczy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PRW-ETR.W-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PR wydawniczy |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Aktualny status studenta filologii polskiej UMCS studiów drugiego stopnia. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: 15 h Konsultacje indywidualne - 1h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - realizacja projektu zaliczeniowego: 10 h - studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie do zajęć: 9 h Łączna liczna godzin: 30 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Projekt zaliczeniowy, praca w grupach projektowych - W01, W02, U01, U02; aktywność - K01, K02 |
Pełny opis: |
Zajęcia prezentują tendencje rozwojowe współczesnego PR na tle historii działań public relations w Polsce i na świecie. Objaśniane są definicje, formy, techniki, narzędzia, metody działań PR. Obserwacji są poddawane różne przykłady działań tego typu, a zwłaszcza działania agencji wydawniczych i innych instytucji zajmujących się komunikacją na rynku wydawniczym. |
Literatura: |
1. Filar D., Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, Lubln 2013. 2. Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów: teoria i praktyka, Kraków 2012. 3. Goban-Klas T., Teoria komunikowania jako fundament Public Relations, "Marketing i Rynek" 1997, nr 4. 4. Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, red. nauk. M. Tabernacka i A. Szadok-Braruń, Warszawa 2012. 5. Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2013. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01. Student zapoznaje się z historią i współczesnymi tendencjami rozwoju PR - K_W07 W02. Posiada wiedzę w zakresie rozpoznawania i opisu metod i technik PR ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki komunikacji na rynku wydawniczym - K_W03, K_W11. Umiejętności: U01. Student jest wstępnie przygotowany do podjęcia działań w zakresie komunikacji marketingowej i Public Relations, rozwija umiejętność tworzenia komunikatów właściwych dla tej formy działań, zwłaszcza na rynku wydawniczym - K_U02, K_U08. U02. Potrafi tworzyć wystąpienia publiczne na konferencjach prasowych, w czasie oficjalnych spotkań i rozmów - K_U04, K_U08, K_U15. Kompetencje: K01.Student potrafi pracować w grupie - K_02 K02. Ma świadomość społecznej i etycznej odpowiedzialności za slowo; postępowania w działaniach profesjonalnych zgodnie z zasadami etyki zawodowej - K_K04, K_K07. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Filar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Filar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.