Reklama w kulturze współczesnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PW-RWKW-KUL-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reklama w kulturze współczesnej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru kulturoznawstwo I stopień 3 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak wstępnych wymagań |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30 godzin kontaktowych z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych 2 godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji 15 przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych 15 przygotowanie się studenta do do zaliczeń i prezentacji 13 studiowanie przez studenta literatury przedmiotu |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Udział w dyskusjach problemowych w ramach zajęć (aktywność) K_W10, K_U18, K_K07 Praca w grupach podczas zajęć K_W10, K_K02 Prezentacja ppt K_U18 |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy na temat reklamy (m.in. jej historii, języka, funkcji, celów, rodzajów) i marketingu oraz zdobycie przez nich umiejętności tworzenia przekazów reklamowych i ich promocji w różnych rodzajach mediów. |
Literatura: |
Babecki Miłosz, W kierunku antropologii reklamy, „Media-Kultura-Komunikacja Społeczna” 2006, nr 2, s. 269-371. Bańczyk Emilia, Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń z perspektywy socjalizacji, Katowice 2018. Bielińska-Gardziel Iwona, Techniki operowania stereotypem w reklamie, „Etnolingwistyka. Problemy Języka i Kultury” 15, Lublin 2003, s. 165-186. Bralczyk Jerzy, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004. Bralczyk Jerzy, Mosiołek-Kłosińska Katarzyna, Język w mediach masowych, Warszawa 2000. Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2008. Duda Aneta, Reklama w teorii kultury - przegląd wybranych stanowisk, „Kultura i Edukacja” 2005, nr 1, s. 32-47. Kochan Marek, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003. Kołak Przemysław, Kultura masowa jako produkt reklamowo-marketingowy, Toruń 2005. Heath Robert, Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, Gdańsk 2008. Kozłowska Anna, Motywy kulturowe w reklamie telewizyjnej. Raport badawczy, Warszawa 2013. Pincas Stephane, Loiseau Marc, Historia reklamy, Wydawca: TASCHEN 2009. Pluciński Adam, Reklama w kulturze społecznej, Poznań 2005. Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej, red. Dominika Maison, Piotr Wasilewski, Kraków 2008. Spychalska Marta, Hołota Marcin, Słownik sloganów reklamowych, Warszawa 2009. Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, oprac. i red. Piotr Wasilewski, Kraków 2007. Zimny Rafał, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Wydawnictwo Trio 2008. |
Efekty uczenia się: |
K_W10 ma podstawową wiedzę dotyczącą współczesnych przemian społecznych i kulturowych, funkcjonowania społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa cyfrowego K_U18 potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację wytworów kultury z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego K_K02 potrafi współdziałać w grupie przy realizacji projektów na zajęcia K_K07 ma świadomość różnorodnych ludzkich postaw i sposobów ich wyrażania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Maksymiuk-Pacek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Maksymiuk-Pacek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.