Wybrane problemy kultury audiowizualnej (PW)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-PW.AMCA-TCAK-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane problemy kultury audiowizualnej (PW) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: Konwersatoria: 15 h Konsultacje indywidualne: 5 h Samodzielna praca studenta: Uczestnictwo w wydarzeniu kulturalnym (wybór, research, wyjście): 10 h Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 15 h Studiowanie literatury i źródeł treści przedmiotu: 5 h 15 KW / 2 ECTS / Łączna ilość godzin: 50 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Esej zainspirowany uczestnictwem w wybranym przez studenta wydarzeniu kulturalnym Aktywność / dyskusja: K_U04, K_K01 Esej na zaliczenie przedmiotu: K_W06, K_W07 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi tendencjami rozwojowymi światowej sztuki i kultury audiowizualnej, aby przygotować ich do uczestnictwa we współczesnej kulturze i krytycznej refleksji na temat jej wytworów. Po ukończeniu kursu studenci powinni być przygotowani do świadomego odbioru przekazów audiowizualnych jako tekstów kultury, t.j. do formułowania ocen i opinii z perspektywy interdyscyplinarnej przy użyciu narzędzi interpretacyjnych i analitycznych, które umożliwiają rozpatrywanie dzieł sztuki na płaszczyźnie estetycznej, filozoficznej i socjologicznej. Zagadnienia: 1. Twórczość Zbigniewa Rybczyńskiego jako przykład sztuki zdeterminowanej przez technologię 2. Filmoznawcza klasyfikacja gatunkowa oraz jej nieadekwatność w dobie postmodernizmu 3. Eksperyment audiowizualny w przekazach z różnych rejestrów kulturowych 4. Kino eksperymentalne i granice audiowizualności (audiowizualność interaktywna, video-art, site-specific art) 5. Innowacyjne formy promocji i dystrybucji treści audiowizualnych na przykładzie wybranych europejskich festiwali filmowych |
Literatura: |
Zbigniew Benedyktowicz, Elementarz tożsamości. Antropologia współczesności - antropologia kontekstowa, Warszawa 2016. Pogranicza audiowizualności, red. Andrzej Gwóźdź, Kraków 2010 (fragmenty). Literatura uzupełniająca: Film Festivals. History, Theory, Method, Practice, red. Marijke de Valck, Brendan Kredell, Skadi Loist, London, New York 2016. Postmodernizm, red. Maria Anna Potocka, Kraków 2003. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji wytworów kultury audiowizualnej, K_W06 Ma podstawową wiedzę umożliwiającą krytyczną analizę wytworów kultury audiowizualnej K_W07 Umiejętności: Posiada umiejętności niezbędne do merytorycznej dyskusji i argumentowania na rzecz wykorzystania technik audiowizualnych w działalności kulturowej K_U04 Kompetencje: Rozumie potrzebę poszerzania swojej wiedzy na temat kultury audiowizualnej K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.