Redagowanie dla instytucji zewnętrznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-RIZ-ETR.W-1S.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Redagowanie dla instytucji zewnętrznych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Laboratorium: 30 h Konsultacje indywidualne: 1 h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 14 h Przygotowanie do zaliczeń: 20 h Studiowanie literatury przedmiotu: 10 h Sumaryczna liczba godzin: 75 h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, W02: bieżące przygotowanie do zajęć, prace zaliczeniowe U01: prace zaliczeniowe K01, K02, K03: aktywność |
Pełny opis: |
Przedmiot przybliża tajniki redagowania różnego rodzaju tekstów przeznaczonych do rozpowszechniania w formie tradycyjnej (papierowej) i elektronicznej (w ramach wydawnictw zwartych i ciągłych). |
Literatura: |
Bauer Z., Co to jest redagowanie?, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, wyd. 2. zmienione i rozszerz., Kraków: Universitas, 2004, s. 253-269. Billingham J., Redagowanie tekstów, il. Beatrice Baumgartner-Cohen, przekł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. Działania na tekście. Przekład – redagowanie – ilustrowanie, red. S. Niebrzegowska-Bartmińska, M. Nowosad-Bakalarczyk, T. Piekot, Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2015. E-edytorstwo: edytorstwo w świecie nowych mediów, red. P. Nowak, A. Wójtowicz, Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2013. Jak pisać i redagować? Poradnik redaktora. Wzory pism użytkowych, red. E. Wolańska i inni, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. Maćkiewicz J., Jak dobrze pisać? Od myśli do tekstu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. Trzynadlowski J., Edytorstwo. Tekst, język, opracowanie. Wyd. III uzupełnione, Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1983. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik. Książka, prasa, www, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01: student zna podstawy edytorstwa użytkowego i popularnonaukowego - K_W03 W02: student posiada wiedzę wymaganą przy przygotowywaniu różnogatunkowych tekstów do druku i ich rozpowszechnianiu w formie tradycyjnej (papierowej) i elektronicznej - K_W09 Umiejętności: U01: potrafi redagować teksty użytkowe i popularnonaukowe; ma umiejętność projektowania graficznej strony tekstu z uwzględnieniem jej estetyki - K_U03 Kompetencje społeczne: K01: student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego - K_K01 K02: student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej - K_K03 K03: student ma świadomość społecznej i etycznej odpowiedzialności za słowo, staranności w przygotowywaniu tekstów do publikacji; postępowania w działaniach profesjonalnych zgodnie z zasadami etyki wydawniczej - K_K05 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sara Akram | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.