Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama i promocja kultury w Internecie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-RPKI-TCAK-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Reklama i promocja kultury w Internecie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

Wykład: 15 h

Konwersatoria: 30 h

Konsultacje indywidualne: 5 h


Samodzielna praca studentów:

Praca w grupach: 40 h

Studiowanie literatury przedmiotu: 10 h


15 W, 30 KW / 4 ECTS / Łączna ilość godzin: 100

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Warunki zaliczenia

Wykład:

Egzamin


Sprawdzian pisemny: K_W01, K_W08, K_W016, K_W019


Konwersatorium

Podstawą zaliczenia jest praca przy tworzeniu kampanii reklamowych prowadzonych przez poszczególne grupy. Prowadzący dokumentuje i poddaje ocenie rezultaty poszczególnych etapów projektu (teksty, grafiki, hasła reklamowe, hasztagi, scenariusze, filmy itp.). Na zaliczenie ma też wpływ obecność i aktywność uczestników na zajęciach. Oceniana jest zarówno praca samodzielna, jak i umiejętność współpracy w grupie.


Aktywność na zajęciach: K_W01

Monitorowanie postępów w przygotowywaniu projektów zaliczeniowych: K_W016, K_W019, K_U02

Ocena projektu zaliczeniowego: K_W08, K_U011, K_K06

Pełny opis:

Temat reklamy i promocji zostaje przedstawiony w sposób teoretyczny i praktyczny. Kurs obejmuje dwie formy zajęć. W ramach wykładu zaprezentowane zostaje teoretyczne ujęcie problematyki reklamy i promocji kultury w internecie. Nacisk kładziony jest na komunikacyjne aspekty omawianej problematyki. Przedstawione są aspekty językowo-kulturowe i marketingowe reklamy i promocji. Wiedza teoretyczna zostaje wzbogacona o przykłady kampanii reklamowych prowadzonych przez instytucje kultury. Równolegle studenci rozwijają swój własny projekt. Prowadzą kampanię reklamową rzeczywistego produktu. Podczas spotkań realizują kolejne etapy strategii reklamowej: od scharakteryzowania potencjalnej grupy odbiorczej, przez opracowanie długofalowego planu działań po realizację konkretnych działań promocyjnych (prowadzenie stron internetowych, tworzenie tekstów reklamowych, grafik i filmów promocyjnych itp.).

Literatura:

Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Warszawa 2012.

Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006.

Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, red. D. Filar, Lublin 2012.

Literatura uzupełniająca:

Batorski D., Filiciak M., Zając J.M., Znaczenie internetu w promocji i dystrybucji treści kultury, „Studia BAS” 2016, nr 2 (46), s. 179–203.

Kaczmarz E., Wzorzec gatunku internetowego, „Prace Językoznawcze” 2018, t. XX, z. 1, s. 71–81.

Nowacki R., Reklama, Warszawa 2006.

Poradnik dla internetowego reklamodawcy. Podstawy działalności reklamowej w wyszukiwarce Google, kontekstowych sieciach reklamowych, na Facebooku i Youtubie, Grupa robocza SEM działająca przy IAB Polska, Grudzień 2015.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna główne kategorie pojęciowe dotyczące współczesnej kultury i społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem problematyki społeczeństwa informacyjnego i sieciowego, K_W01

Ma wiedzę na temat wykorzystania aplikacji, programów komputerowych i innych technologii cyfrowych do tworzenia treści z zakresu promocji kultury, K_W08

Posiada wiedzę dotyczącą metod pozyskiwania danych w Internecie oraz zasad i reguł wizualnej prezentacji danych, K_W016

Posiada wiedzę na temat marketingu i reklamy realizowanej we współczesnych instytucjach kultury z wykorzystaniem nowych mediów, K_W019

Umiejętności:

Potrafi analizować potrzeby konsumentów w sieci do celów marketingowych i komercyjnych, K_U02

Stosuje w praktyce wiedzę związaną z marketingiem opartym o technologie cyfrowe, K_U011

Kompetencje:

Potrafi współpracować w grupie osób nad realizowanymi projektami z zakresu promocji kultury, K_K06

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Damian Gocół
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Bobrowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-308cda04f (2024-12-03)