Reklama i promocja kultury w Internecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-RPKI-TCAK-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reklama i promocja kultury w Internecie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: Wykład: 15 h Konwersatoria: 30 h Konsultacje indywidualne: 5 h Samodzielna praca studentów: Praca w grupach: 40 h Studiowanie literatury przedmiotu: 10 h 15 W, 30 KW / 4 ECTS / Łączna ilość godzin: 100 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Warunki zaliczenia Wykład: Egzamin Sprawdzian pisemny: K_W01, K_W08, K_W016, K_W019 Konwersatorium Podstawą zaliczenia jest praca przy tworzeniu kampanii reklamowych prowadzonych przez poszczególne grupy. Prowadzący dokumentuje i poddaje ocenie rezultaty poszczególnych etapów projektu (teksty, grafiki, hasła reklamowe, hasztagi, scenariusze, filmy itp.). Na zaliczenie ma też wpływ obecność i aktywność uczestników na zajęciach. Oceniana jest zarówno praca samodzielna, jak i umiejętność współpracy w grupie. Aktywność na zajęciach: K_W01 Monitorowanie postępów w przygotowywaniu projektów zaliczeniowych: K_W016, K_W019, K_U02 Ocena projektu zaliczeniowego: K_W08, K_U011, K_K06 |
Pełny opis: |
Temat reklamy i promocji zostaje przedstawiony w sposób teoretyczny i praktyczny. Kurs obejmuje dwie formy zajęć. W ramach wykładu zaprezentowane zostaje teoretyczne ujęcie problematyki reklamy i promocji kultury w internecie. Nacisk kładziony jest na komunikacyjne aspekty omawianej problematyki. Przedstawione są aspekty językowo-kulturowe i marketingowe reklamy i promocji. Wiedza teoretyczna zostaje wzbogacona o przykłady kampanii reklamowych prowadzonych przez instytucje kultury. Równolegle studenci rozwijają swój własny projekt. Prowadzą kampanię reklamową rzeczywistego produktu. Podczas spotkań realizują kolejne etapy strategii reklamowej: od scharakteryzowania potencjalnej grupy odbiorczej, przez opracowanie długofalowego planu działań po realizację konkretnych działań promocyjnych (prowadzenie stron internetowych, tworzenie tekstów reklamowych, grafik i filmów promocyjnych itp.). |
Literatura: |
Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Warszawa 2012. Leśniewska A., Reklama internetowa, Gliwice 2006. Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja, red. D. Filar, Lublin 2012. Literatura uzupełniająca: Batorski D., Filiciak M., Zając J.M., Znaczenie internetu w promocji i dystrybucji treści kultury, „Studia BAS” 2016, nr 2 (46), s. 179–203. Kaczmarz E., Wzorzec gatunku internetowego, „Prace Językoznawcze” 2018, t. XX, z. 1, s. 71–81. Nowacki R., Reklama, Warszawa 2006. Poradnik dla internetowego reklamodawcy. Podstawy działalności reklamowej w wyszukiwarce Google, kontekstowych sieciach reklamowych, na Facebooku i Youtubie, Grupa robocza SEM działająca przy IAB Polska, Grudzień 2015. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna główne kategorie pojęciowe dotyczące współczesnej kultury i społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem problematyki społeczeństwa informacyjnego i sieciowego, K_W01 Ma wiedzę na temat wykorzystania aplikacji, programów komputerowych i innych technologii cyfrowych do tworzenia treści z zakresu promocji kultury, K_W08 Posiada wiedzę dotyczącą metod pozyskiwania danych w Internecie oraz zasad i reguł wizualnej prezentacji danych, K_W016 Posiada wiedzę na temat marketingu i reklamy realizowanej we współczesnych instytucjach kultury z wykorzystaniem nowych mediów, K_W019 Umiejętności: Potrafi analizować potrzeby konsumentów w sieci do celów marketingowych i komercyjnych, K_U02 Stosuje w praktyce wiedzę związaną z marketingiem opartym o technologie cyfrowe, K_U011 Kompetencje: Potrafi współpracować w grupie osób nad realizowanymi projektami z zakresu promocji kultury, K_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Damian Gocół | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Bobrowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.