Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SD-FP-1S.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Grupa przedmiotów obowiązkowych, filologia polska, sem 6 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość tekstów literackich, językoznawczych i metodologicznych na poziomie akademickim (zgodnie z planem studiów stacjonarnych dla semestrów poprzedzających seminarium). Zapoznanie z metodologią badań edukacyjnych i jej zastosowanie w pracy dyplomowej – zgodnie z wybraną specjalnością. Przygotowanie koncepcji pracy licencjackiej, opracowanie stanu badań. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Seminarium: 30,0 Konsultacje indywidualne: 1,0 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 4,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Przygotowanie pracy dyplomowej (łączna liczba godzin w semestrze): 35,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Łączna ilość h = 90 (3 pkt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 01-11 - Referowanie przez studentów wyników kwerend bibliotecznych i postępów w realizacji zadań badawczych. Ocenianie kolejnych etapów przygotowania pracy, ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność, opracowywanie, korekta kolejnych etapów pracy). |
Pełny opis: |
Seminarium ma na celu przygotowanie studentów do realizacji zadań badawczych związanych z pisaną pracą licencjacką. |
Literatura: |
Odpowiednia do tematyki seminarium. 1. Publikacje związane z tematyką prac dyplomowych (literatura przedmiotu). 2. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. 3. Gnitecki J., Metodyka badań w pedagogice hermeneutycznej, Wyd. Nauk. PTp, Poznań 2007; Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Wyd. IMPULS, Kraków 2006. 4. Pilch T. Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. 5. Morawska I., Rola literatury w edukacji patriotycznej uczniów szkoły podstawowej (1944-1989), Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005, ss. 248. 6. B. Myrdzik, I. Morawska, 2007, Czytanie tekstów kultury: metodologia, badania, metodyka, Wydawnictwo UMCS, Lublin, ss. 446. 7. Palka S., Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wyd. UJ, Kraków 1998. 8. Nowe wyzwania dla polonisty: metodyka, pomiar, ewaluacja, red. B. Myrdzik, M. Latoch-Zielińska i in. Wyd. UMCS, Lublin 2002. |
Efekty uczenia się: |
W01 Zna podstawową terminologię naukową dotyczącą wybranych dyscyplin wiedzy – odpowiednio do tematu i zakresu przygotowywanej pracy dyplomowej - K_W01, K_W02 W02 Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł literackich oraz innych tekstów kultury – adekwatnie do tematu i zakresu przygotowywanej pracy dyplomowej - K_W04, K_W05 W03 Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz zasady korzystania z różnych źródeł informacji i przygotowania pracy dyplomowej - K_W07 U04 Potrafi pod kierunkiem promotora zebrać, zanalizować, uporządkować i sproblematyzować materiał badawczy - K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05 U05 Ma podstawową wiedzę na temat źródeł informacji ogólnych i specjalistycznych, baz danych, a także na temat sposobów ich wykorzystania w ramach własnego warsztatu polonistycznego, w tym w ramach pracy licencjackiej - K_U06 U06 Potrafi sporządzać różne typy bibliografii i przypisów, stosuje poprawny warsztat bibliograficzny K_U06, K_U07, U07 Wyszukuje, gromadzi, analizuje, ocenia, selekcjonuje i użytkuje informacje uzyskane z różnych źródeł, baz danych i systemów wyszukiwawczych - K_U06 U08 - potrafi sformułować własne stanowisko, posiada umiejętność argumentowania, ustnego i pisemnego opracowania badań oraz prezentacji ich wyników – K_U01, K_U02, K_U03, K_U09, K_U10 K09 Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia - K_K01, K_K03 K10 Potrafi pracować samodzielnie i w grupie realizując zadania wyznaczone przez promotora – K_K04, K_K07 K11 Ma świadomość odpowiedzialności za słowo oraz wymogu staranności w przygotowaniu pracy dyplomowej - K_K01, K_K02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Chachaj, Małgorzata Rzeszutko, Rafał Szczerbakiewicz, Leszek Tymiakin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Chomiuk, Izabela Domaciuk-Czarny, Ilona Gumowska-Grochot, Anna Nowicka-Struska, Adam Siwiec, Artur Timofiejew | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Władysława Bryła, Anna Nowicka-Struska, Ewa Pogonowska-Bezrąk, Małgorzata Rzeszutko, Artur Timofiejew, Sebastian Wasiuta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.