Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SL-AR-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

17 pkt ECTS (7 za 1 semestr + 10 za 2 semestr)


godziny kontaktowe: 30 h

konsultacje: 5h

praca własna studenta:

- przygotowanie się do zajęć: 35h

- studiowanie literatury przedmiotu: 50h

- opracowanie zebranego materiału: 30h

cząstkowe redagowanie pracy - 30 h.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Obecność na zajęciach oraz udokumentowane sukcesywne postępy w realizowanego planu pracy.

Pełny opis:

Celem zajęć seminaryjnych jest doprowadzenie studenta do obrony pracy dyplomowej, poprzez dostarczenie wiedzy i umiejętności warsztatowych niezbędnych do jej realizacji. Studenci mają swobodę wyboru tematyki pracy z zakresu całych pradziejów, wczesnego średniowiecza i archeologii historycznej. Korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego seminarzyści formułują problemy i uzasadniają potrzebę ich podjęcia. Kompletują źródła niezbędne do realizacji pracy, analizują je, interpretują i formułują wnioski i postulaty badawcze.

W czasie pracy nad wybranym tematem wskazana jest systematyczność w działaniu i zapoznawanie się na bieżąco z najnowszą literaturą oraz z nowymi odkryciami.

Literatura:

Wejner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Kraków 1992;

Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Warszawa 2001.

Zakres literatury ustalany jest indywidualnie, w zależności od realizowanego tematu.

Efekty uczenia się:

ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

K_W02 główne zagadnienia i różnorodne kierunki rozwoju archeologii oraz nauk pokrewnych P6U_W P6S_WG P6S_WG

K_W03 interdyscyplinarny charakter archeologii oraz możliwości i pożytki ze współpracy z naukami humanistycznymi, ścisłymi i przyrodniczymi P6U_W P6S_WG/ P6S_WK P6S_WG/ P6S_WK

K_W04 w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska kulturowe i prawidłowości rozwoju kultury ludzkiej w pradziejach i okresie wczesnohistorycznym na ziemiach polskich na tle Starego Świata oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi P6U_W P6S_WG P6S_WG

K_W05 podstawy teoretyczne , terminologię i pojęcia z zakresu archeologii a także nauk humanistycznych i współpracujących P6U_W P6S_WG P6S_WG

K_W06 problematykę pochodzenia i rozwoju rodzaju ludzkiego, metody wieloaspektowej analizy szczątków ludzkich, terminologię antropologiczną P6U_W P6S_WG P6S_WG

K_W07 metodykę pozyskiwania i dokumentowania źródeł archeologicznych w trakcie badań terenowych, przy zastosowaniu różnych technik badawczych oraz metody identyfikacji kulturowo-chronologicznej źródeł archeologicznych, ich analizy i interpretacji P6U_W P6S_WG P6S_WG

K_W08 problematykę interakcji człowiek-środowisko w pradziejach i okresie wczesnohistorycznym P6U_W P6S_WG P6S_WG

K_W09 techniki pracy naukowej w archeologii oraz metodykę konstruowania prac pisemnych, w tym dyplomowych oraz zasady tworzenia różnych rodzajów wypowiedzi ustnych z wykorzystaniem informatycznych metod pozyskiwania, przetwarzania i wymiany informacji P6U_W P6S_WK P6S_WK

K_W10 zasady i regulacje dotyczące prawa autorskiego i samodzielnego pisania prac P6U_W P6S_WK P6S_WK

ABSOLWENT POTRAFI:

K_U01

samodzielnie pozyskiwać i innowacyjnie wykorzystywać wiedzę w rozwiązywaniu problemów z zakresu dziejów starożytnych i czasów wczesnohistorycznych oraz antropologii historycznej i fizycznej P6U_U P6S_UW P6S_UW

K_U02 samodzielnie podejmować decyzje na podstawie krytycznej oceny posiadanej wiedzy i ponosić odpowiedzialność za skutki podejmowanych działań P6U_U P6S_UW P6S_UW

K_U03 stosować w praktyce nabytą wiedzę P6U_U P6S_UW P6S_UW

K_U04 właściwie rozumieć, analizować, interpretować omawiane zagadnienia z dziedziny archeologii, w celu określenia ich znaczenia, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym P6U_U P6S_UK P6S_UK

K_U05 identyfikować, analizować i interpretować źródła archeologiczne w aspekcie interakcji człowiek – środowisko P6U_U P6S_UW P6S_UW

K_U07 brać udział w dyskusji, formułować i wyrażać własne poglądy używając nabytej wiedzy, fachowej terminologii i merytorycznych argumentów P6U_U P6S_UW/ P6S_UK P6S_UW/ P6S_UK

K_U08 przygotowywać wystąpienia ustne i pisemne w oparciu o pozyskaną wiedzę praktyczną i teoretyczną w języku ojczystym i obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z wykorzystaniem ujęć teoretycznych oraz źródeł archeologicznych P6U_U P6S_UW/ P6S_UK P6S_UW/ P6S_UK

K_U09 posługiwać się właściwymi technikami badawczymi i dokumentacyjnymi (archeologicznymi, geodezyjnymi, cyfrowymi) w badaniach terenowych P6U_U P6S_UW P6S_UW

K_U10 posługiwać się technikami informatycznymi dla pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania informacji, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjnych i komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny oraz innych nauk współpracujących w języku ojczystym i obcym P6U_U P6S_UW/ P6S_UK P6S_UW/ P6S_UK

K_U07 brać udział w dyskusji, formułować i wyrażać własne poglądy używając nabytej wiedzy, fachowej terminologii i merytorycznych argumentów P6U_U P6S_UW/ P6S_UK P6S_UW/ P6S_UK

K_U08 przygotowywać wystąpienia ustne i pisemne w oparciu o pozyskaną wiedzę praktyczną i teoretyczną w języku ojczystym i obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z wykorzystaniem ujęć teoretycznych oraz źródeł archeologicznych P6U_U P6S_UW/ P6S_UK P6S_UW/ P6S_UK

K_U09 posługiwać się właściwymi technikami badawczymi i dokumentacyjnymi (archeologicznymi, geodezyjnymi, cyfrowymi) w badaniach terenowych P6U_U P6S_UW P6S_UW

K_U10 posługiwać się technikami informatycznymi dla pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania informacji, potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjnych i komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny oraz innych nauk współpracujących w języku ojczystym i obcym P6U_U P6S_UW/ P6S_UK P6S_UW/ P6S_UK

ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

K_K01 krytycznej oceny swojej wiedzy oraz samodzielnego jej pogłębiania P6U_K P6S_KK P6S_KK

K_K02 aktywności w samodzielnym podejmowaniu odpowiedzialnych działań profesjonalnych w środowisku pracy i poza nim oraz jest świadomy konsekwencji, zagrożeń i ograniczeń wynikających z podejmowanych działań P6U_K P6S_KO/ P6S_KR P6S_KO/ P6S_KR

K_K03 korzystania ze zdobytej wiedzy i umiejętności, jak i kompetencji językowej w celu realizacji powierzonych zadań P6U_K P6S_KK/ P6S_KR P6S_KK/ P6S_KR

K_K04 poszanowania dziedzictwa archeologicznego, zarówno w sensie lokalnym jak i globalnym P6U_K P6S_KR/ P6S_KO P6S_KR/ P6S_KO

K_K05 organizowania i uczestniczenia w różnorodnych przedsięwzięciach kulturalnych, brania udziału w dyskusji, prezentowania argumentów i szanowania poglądów drugiej strony P6U_K P6S_KK/ P6S_KR P6S_KK/ P6S_KR

K_K06 współdziałania i pracy w grupie w celu realizacji wyznaczonego zadania lub projektu, działania w sposób przedsiębiorczy P6U_K P6S_KR P6S_KR

K_K07 do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, także do dbania o dorobek i tradycje zdobytego zawodu P6U_K P6S_KR P6S_KR

K_K08 ma świadomość znaczenia nauk humanistycznych dla utrzymania i rozwoju więzi społecznych na różnych poziomach P6U_K P6S_KR/ P6S_KO P6S_KR/ P6S_KO

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Dzieńkowski, Marek Florek, Piotr Mączyński, Marcin Szeliga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Florek, Agata Hałuszko, Piotr Łuczkiewicz, Marcin Szeliga, Jarosław Wilczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Dzieńkowski, Marek Florek, Agata Hałuszko, Marcin Maciejewski, Piotr Mączyński, Barbara Niezabitowska-Wiśniewska, Beata Polit, Joanna Pyzel, Halina Taras, Jarosław Wilczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0