Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-AR.AP-2S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: seminarium - 30 h konsultacje - 4 h samodzielna praca studenta: przygotowanie do zajęć - 36 h studiowani lit. przedmiotu - 50 h opracowanie zebranego materiału - 30 h cząstkowe redagowanie pracy - 30 h. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sukcesywne ocenianie postępów w konstruowaniu katalogu i pisaniu pracy. Ocena samodzielności w wyszukiwaniu niezbędnych pozycji bibliograficznych oraz merytorycznej zawartości pracy, także poprawności technicznej i stylistycznej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć seminaryjnych jest opieka nad studentami w trakcie tworzenia pracy dyplomowej oraz przygotowanie ich do egzaminu magisterskiego. Seminarzyści otrzymują wsparcie warsztatowe, niezbędne na wszystkich etapach przygotowywania pracy, zaś dyskusja nad poszczególnymi rozdziałami pozwala im korygować błędy. Studenci mają swobodę wyboru tematyki pracy z zakresu pradziejów i okresów wczesnohistorycznych. Korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego seminarzyści formułują problemy badawcze i uzasadniają potrzebę ich podjęcia. Kompletują źródła niezbędne do realizacji pracy, analizują je, interpretują oraz formułują wnioski i postulaty. |
Literatura: |
Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Włocławek 2001; Boć Jan, Jak pisać pracę magisterską? Wrocław 2009; Węglińska, Maria, Jak pisać pracę magisterską? Warszawa 2010 (wyd. IV). Pozostała literatura jest dobierana indywidualnie dla każdego seminarzysty. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie - w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną (fakty, teorie, metody) archeologii, nauk humanistycznych i innych współpracujących z archeologią, zna terminologię związaną ze wskazanymi obszarami wiedzy - K_W01; - pogłębioną problematykę z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata - K_W02; - w stopniu pogłębionym interdyscyplinarny charakter archeologii, co pozwala mu na konstruowanie zaawansowanych programów badawczych - K_W03. umiejętności: absolwent potrafi - formułować i analizować problemy badawcze z zakresu archeologii oraz innowacyjnie dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania - K_U01; - przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację zróżnicowanych źródeł archeologicznych; jest w stanie dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne - K_U02; - przeprowadzić krytyczną analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny - K_U03; - samodzielnie permanentnie planować i realizować rozwój własny dzięki kompetencjom międzykulturowym nabytym podczas studiów - K_U07. kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do - aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu naukowym i kulturalnym, korzystania z jego różnorodnych form oraz krytycznej oceny siebie, zespołu oraz odbieranych treści - K_K01; - do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o dorobek i tradycje zdobytego zawodu, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych K_K05. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.