Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-AR.AP-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | godziny kontaktowe: seminarium - 30 h konsultacje - 4 h samodzielna praca studenta: przygotowanie do zajęć - 36 h studiowani lit. przedmiotu - 50 h opracowanie zebranego materiału - 30 h cząstkowe redagowanie pracy - 30 h. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sukcesywne ocenianie postępów w konstruowaniu katalogu i pisaniu pracy. Ocena samodzielności w wyszukiwaniu niezbędnych pozycji bibliograficznych oraz merytorycznej zawartości pracy, także poprawności technicznej i stylistycznej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć seminaryjnych jest doprowadzenie studenta do obrony pracy magisterskiej, poprzez rozwijanie wiedzy oraz umiejętności warsztatowych niezbędnych do jej realizacji. Studenci mają swobodę wyboru tematyki pracy z zakresu od neolitu do okresu nowożytnego. Korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego seminarzyści formułują problemy i uzasadniają potrzebę ich podjęcia. Kompletują źródła niezbędne do realizacji pracy, analizują je, interpretują i formułują wnioski i postulaty badawcze. Podczas realizacji tematu pracy postulowane jest wykorzystanie nowych metod badawczych, a także zastosowanie wyników, jakie osiągają dyscypliny wspierające archeologię. |
Literatura: |
Wejner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Kraków 1992; Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Warszawa 2001; Boć Jan, Jak pisać pracę magisterską? Wrocław 2009; Węglińska, Maria, Jak pisać pracę magisterską? Warszawa 2010 (wyd. IV); Wójcik, Krystyna, Piszę pracę magisterską, Warszawa 1995. Literatura archeologiczna ustalana jest indywidualnie dla każdego realizowanego tematu. |
Efekty uczenia się: |
ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: K_W01 w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną (fakty, teorie, metody) archeologii, nauk humanistycznych i innych współpracujących z archeologią, zna terminologię związaną ze wskazanymi obszarami wiedzy. P7U_W P7S_WG P7S_WG K_W02 pogłębioną problematykę z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata P7U_W P7S_WG/ P7S_WK P7S_WG/ P7S_WK K_W03 w stopniu pogłębionym interdyscyplinarny charakter archeologii, co pozwala mu na konstruowanie zaawansowanych programów badawczych. P7U_W P7S_WG P7S_WG K_W04 w stopniu pogłębionym złożone uwarunkowania i aksjologiczny kontekst prowadzonych działań w zakresie archeologii, w tym ich uwarunkowania ekonomiczne, prawne i kulturowe P7U_W P7S_WG/ P7S_WK P7S_WG/ P7S_WK K_W05 w stopniu pogłębionym współczesne dokonania archeologii i nauk pokrewnych dotyczące wybranych obszarów wiedzy, a także znaczące ośrodki i szkoły badawcze P7U_W P7S_WG P7S_WG K_W06 rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych oraz trendów rozwojowych w obrębie archeologii. P7U_W P7S_WG P7S_WG K_W07 w stopniu pogłębionym historyczną zmienność dziejów kultury ludzkiej w kontekście dylematów współczesnej cywilizacji P7U_W P7S_WK P7S_WK ABSOLWENT POTRAFI: K_U01 formułować i analizować problemy badawcze z zakresu archeologii oraz innowacyjnie dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania P7U_U P7S_UW P7S_UW K_U02 przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację zróżnicowanych źródeł archeologicznych; jest w stanie dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne P7U_U P7S_UW P7S_UW K_U03 przeprowadzić krytyczną analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny P7U_U P7S_UW P7S_UW K_U04 porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny i innych dyscyplin humanistycznych i przyrodniczych, jak również z niespecjalistami, a także popularyzować wiedzę o humanistyce oraz wytworach kultury i jej instytucjach P7U_U P7S_UK P7S_UK K_U05 prowadzić debatę na temat różnorodnych problemów z zakresu archeologii i nauk współpracujących P7U_U P7S_UK P7S_UK K_U06 kierować lub efektywnie uczestniczyć w pracach zespołowych w środowiskach międzykulturowych oraz samodzielnie prowadzić badania terenowe i gabinetowe P7U_U P7S_UO P7S_UO K_U07 samodzielnie permanentnie planować i realizować rozwój własny i innych osób dzięki kompetencjom międzykulturowym nabytym podczas studiów P7U_U P7S_UU P7S_UU K_U08 porozumiewać się ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny i innych dyscyplin humanistycznych i przyrodniczych języku obcym na poziomie B2+, P7U_U P7S_UK P7S_UK ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: K_K01 aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu naukowym i kulturalnym, korzystania z jego różnorodnych form oraz krytycznej oceny siebie, zespołu oraz odbieranych treści P7U_K P7S_KK P7S_KK K_K02 rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim, identyfikacji problemów etycznych związanych z własną pracą, odpowiedzialności przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa oraz wykazuje aktywność w ich rozwiązywaniu P7U_K P7S_KO P7S_KO K_K03 podejmowania w interesie społecznym aktywnych działań na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy, oraz do działania w sposób przedsiębiorczy P7U_K P7S_KO P7S_KO K_K04 poszanowania źródeł archeologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem szczątków ludzkich, docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości P7U_K P7S_KR P7S_KR K_K05 do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o dorobek i tradycje zdobytego zawodu, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych P7U_K P7S_KR P7S_KR |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.