Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SM-AR.AP-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

godziny kontaktowe:

seminarium - 30 h

konsultacje - 4 h

samodzielna praca studenta:

przygotowanie do zajęć - 36 h

studiowani lit. przedmiotu - 50 h

opracowanie zebranego materiału - 30 h

cząstkowe redagowanie pracy - 30 h.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Sukcesywne ocenianie postępów w konstruowaniu katalogu i pisaniu pracy.

Ocena samodzielności w wyszukiwaniu niezbędnych pozycji bibliograficznych oraz merytorycznej zawartości pracy, także poprawności technicznej i stylistycznej.


Pełny opis:

Celem zajęć seminaryjnych jest doprowadzenie studenta do obrony pracy magisterskiej, poprzez rozwijanie wiedzy oraz umiejętności warsztatowych niezbędnych do jej realizacji. Studenci mają swobodę wyboru tematyki pracy z zakresu od neolitu do okresu nowożytnego. Korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego seminarzyści formułują problemy i uzasadniają potrzebę ich podjęcia. Kompletują źródła niezbędne do realizacji pracy, analizują je, interpretują i formułują wnioski i postulaty badawcze. Podczas realizacji tematu pracy postulowane jest wykorzystanie nowych metod badawczych, a także zastosowanie wyników, jakie osiągają dyscypliny wspierające archeologię.

Literatura:

Wejner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Kraków 1992;

Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Warszawa 2001;

Boć Jan, Jak pisać pracę magisterską? Wrocław 2009;

Węglińska, Maria, Jak pisać pracę magisterską? Warszawa 2010 (wyd. IV);

Wójcik, Krystyna, Piszę pracę magisterską, Warszawa 1995.

Literatura archeologiczna ustalana jest indywidualnie dla każdego realizowanego tematu.

Efekty uczenia się:

ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

K_W01 w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną (fakty, teorie, metody) archeologii, nauk humanistycznych i innych współpracujących z archeologią, zna terminologię związaną ze wskazanymi obszarami wiedzy. P7U_W P7S_WG P7S_WG

K_W02 pogłębioną problematykę z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata P7U_W P7S_WG/ P7S_WK P7S_WG/ P7S_WK

K_W03 w stopniu pogłębionym interdyscyplinarny charakter archeologii, co pozwala mu na konstruowanie zaawansowanych programów badawczych. P7U_W P7S_WG P7S_WG

K_W04 w stopniu pogłębionym złożone uwarunkowania i aksjologiczny kontekst prowadzonych działań w zakresie archeologii, w tym ich uwarunkowania ekonomiczne, prawne i kulturowe P7U_W P7S_WG/ P7S_WK P7S_WG/ P7S_WK

K_W05 w stopniu pogłębionym współczesne dokonania archeologii i nauk pokrewnych dotyczące wybranych obszarów wiedzy, a także znaczące ośrodki i szkoły badawcze P7U_W P7S_WG P7S_WG

K_W06 rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych oraz trendów rozwojowych w obrębie archeologii. P7U_W P7S_WG P7S_WG

K_W07 w stopniu pogłębionym historyczną zmienność dziejów kultury ludzkiej w kontekście dylematów współczesnej cywilizacji P7U_W P7S_WK P7S_WK

ABSOLWENT POTRAFI:

K_U01 formułować i analizować problemy badawcze z zakresu archeologii oraz innowacyjnie dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania P7U_U P7S_UW P7S_UW

K_U02 przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację zróżnicowanych źródeł archeologicznych; jest w stanie dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne P7U_U P7S_UW P7S_UW

K_U03 przeprowadzić krytyczną analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny P7U_U P7S_UW P7S_UW

K_U04 porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny i innych dyscyplin humanistycznych i przyrodniczych, jak również z niespecjalistami, a także popularyzować wiedzę o humanistyce oraz wytworach kultury i jej instytucjach P7U_U P7S_UK P7S_UK

K_U05 prowadzić debatę na temat różnorodnych problemów z zakresu archeologii i nauk współpracujących P7U_U P7S_UK P7S_UK

K_U06 kierować lub efektywnie uczestniczyć w pracach zespołowych w środowiskach międzykulturowych oraz samodzielnie prowadzić badania terenowe i gabinetowe P7U_U P7S_UO P7S_UO

K_U07 samodzielnie permanentnie planować i realizować rozwój własny i innych osób dzięki kompetencjom międzykulturowym nabytym podczas studiów P7U_U P7S_UU P7S_UU

K_U08 porozumiewać się ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny i innych dyscyplin humanistycznych i przyrodniczych języku obcym na poziomie B2+, P7U_U P7S_UK P7S_UK

ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

K_K01 aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu naukowym i kulturalnym, korzystania z jego różnorodnych form oraz krytycznej oceny siebie, zespołu oraz odbieranych treści P7U_K P7S_KK P7S_KK

K_K02 rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim, identyfikacji problemów etycznych związanych z własną pracą, odpowiedzialności przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa oraz wykazuje aktywność w ich rozwiązywaniu P7U_K P7S_KO P7S_KO

K_K03 podejmowania w interesie społecznym aktywnych działań na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy, oraz do działania w sposób przedsiębiorczy P7U_K P7S_KO P7S_KO

K_K04 poszanowania źródeł archeologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem szczątków ludzkich, docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości P7U_K P7S_KR P7S_KR

K_K05 do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o dorobek i tradycje zdobytego zawodu, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych P7U_K P7S_KR P7S_KR

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0