Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SM-AR.AP-2S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Uzyskanie wymaganych zaliczeń i egzaminów

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe:

- seminarium - 30 h

- konsultacje - 4 h

Samodzielna praca studenta:

- przygotowanie do zajęć - 36 h

- studiowani literatury przedmiotu - 50 h

- opracowanie zebranego materiału - 30 h

- cząstkowe redagowanie pracy - 30 h.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Sukcesywne ocenianie postępów w konstruowaniu katalogu i gromadzeniu źródeł.

Ocena samodzielności w wyszukiwaniu niezbędnych pozycji bibliograficznych.

Ocena merytorycznej zawartości pracy.

Ocena poprawności technicznej i stylistycznej.

Ocena końcowa pracy uwzględniająca wyżej wymienione elementy.

Pełny opis:

Celem zajęć seminaryjnych jest doprowadzenie studenta do obrony pracy dyplomowej, poprzez rozwijanie wiedzy i umiejętności warsztatowych niezbędnych do jej realizacji. Studenci mają swobodę wyboru tematyki pracy z zakresu neolitu, eneolitu i krzemieniarstwa pradziejowego. Korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego seminarzyści formułują problemy i uzasadniają potrzebę ich podjęcia. Kompletują źródła niezbędne do realizacji pracy, analizują je, interpretują i formułują wnioski i postulaty badawcze.

Literatura:

Hensel W., Donato, Tabaczyński A. red. Teoria i praktyka badań archeologicznych, t. I. Wrocław 1986;

Wejner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Kraków 1992

Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Warszawa 2001;

Węglińska, Maria, Jak pisać pracę magisterską? Warszawa 2010 (wyd. IV);

Wojcik, Krystyna, Piszę pracę magisterską. Warszawa 1995.

Pozostała literatura dobierana jest indywidualnie do tematu realizowanej pracy.

Efekty uczenia się:

K_W01 - Student zna i rozumie w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną (fakty, teorie, metody) archeologii, nauk humanistycznych i innych współpracujących z archeologią, zna terminologię związaną ze wskazanymi obszarami wiedzy;

K_W02 - Student zna i rozumie pogłębioną problematykę z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata ;

K_U01 – Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze z zakresu archeologii oraz innowacyjnie dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania;

K_U02 – Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację zróżnicowanych źródeł archeologicznych; jest w stanie dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne;

K_U03 – Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny;

K_U05 – Student potrafi prowadzić debatę na temat różnorodnych problemów z zakresu archeologii i nauk współpracujących;

K_U06 – Student potrafi kierować lub efektywnie uczestniczyć w pracach zespołowych w środowiskach międzykulturowych oraz samodzielnie prowadzić badania terenowe i gabinetowe;

K_K02 – Student jest gotów do rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim, identyfikacji problemów etycznych związanych z własną pracą, odpowiedzialności przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa oraz wykazuje aktywność w ich rozwiązywaniu;

K_K05 – Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o dorobek i tradycje zdobytego zawodu, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0