Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-AR.AP-2S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Uzyskanie wymaganych zaliczeń i egzaminów |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: - seminarium - 30 h - konsultacje - 4 h Samodzielna praca studenta: - przygotowanie do zajęć - 36 h - studiowani literatury przedmiotu - 50 h - opracowanie zebranego materiału - 30 h - cząstkowe redagowanie pracy - 30 h. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sukcesywne ocenianie postępów w konstruowaniu katalogu i gromadzeniu źródeł. Ocena samodzielności w wyszukiwaniu niezbędnych pozycji bibliograficznych. Ocena merytorycznej zawartości pracy. Ocena poprawności technicznej i stylistycznej. Ocena końcowa pracy uwzględniająca wyżej wymienione elementy. |
Pełny opis: |
Celem zajęć seminaryjnych jest doprowadzenie studenta do obrony pracy dyplomowej, poprzez rozwijanie wiedzy i umiejętności warsztatowych niezbędnych do jej realizacji. Studenci mają swobodę wyboru tematyki pracy z zakresu neolitu, eneolitu i krzemieniarstwa pradziejowego. Korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego seminarzyści formułują problemy i uzasadniają potrzebę ich podjęcia. Kompletują źródła niezbędne do realizacji pracy, analizują je, interpretują i formułują wnioski i postulaty badawcze. |
Literatura: |
Hensel W., Donato, Tabaczyński A. red. Teoria i praktyka badań archeologicznych, t. I. Wrocław 1986; Wejner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Kraków 1992 Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Warszawa 2001; Węglińska, Maria, Jak pisać pracę magisterską? Warszawa 2010 (wyd. IV); Wojcik, Krystyna, Piszę pracę magisterską. Warszawa 1995. Pozostała literatura dobierana jest indywidualnie do tematu realizowanej pracy. |
Efekty uczenia się: |
K_W01 - Student zna i rozumie w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną (fakty, teorie, metody) archeologii, nauk humanistycznych i innych współpracujących z archeologią, zna terminologię związaną ze wskazanymi obszarami wiedzy; K_W02 - Student zna i rozumie pogłębioną problematykę z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata ; K_U01 – Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze z zakresu archeologii oraz innowacyjnie dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania; K_U02 – Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację zróżnicowanych źródeł archeologicznych; jest w stanie dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne; K_U03 – Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny; K_U05 – Student potrafi prowadzić debatę na temat różnorodnych problemów z zakresu archeologii i nauk współpracujących; K_U06 – Student potrafi kierować lub efektywnie uczestniczyć w pracach zespołowych w środowiskach międzykulturowych oraz samodzielnie prowadzić badania terenowe i gabinetowe; K_K02 – Student jest gotów do rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i poza nim, identyfikacji problemów etycznych związanych z własną pracą, odpowiedzialności przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa oraz wykazuje aktywność w ich rozwiązywaniu; K_K05 – Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o dorobek i tradycje zdobytego zawodu, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.