Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SM-GER-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Wymagania wstępne:

Znajomość języka niemieckiego na poziomie C1

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji zdalnej (łączna ilość godzin w semestrze): 5

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zdalnej zajęć dydaktycznych (łączna ilośc godzin w semestrze): 30,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna ilość godzin w semestrze): 15

Przygotowanie się studenta do zaliczenia (łączna ilość godzin w semestrze): 20

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna ilość godzin w semestrze): 20

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Aktywny udział w zajęciach, sformułowanie tematu pracy, tez wyjściowych, sporządzenie planu pracy, opracowanie stanu badań na podjęty temat, referaty pisemne, redakcja rozdziału teoretycznego, znajomość zagadnienia

Zaliczenie na ocenę:


5,0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3, 0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2,0 - niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Pełny opis:

Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie z metodologią pracy naukowej, wprowadzenie we współczesną problematykę badawczą literaturoznawstwa, językoznawstwa, glottodydaktyki i dyscyplin im pokrewnych, takich jak psycholingwistyka, neurolingwistyka, neurobiologia, psychologia procesów poznawczych, filozofia języka, etyka zawodu nauczyciela,

Ponadto istotne jest bliższe wprowadzenie w problematykę związaną z tematyką prac magisterskich studentów. Pogłębienie wiedzy i zdolności analitycznych studentów powinno zaowocować rozwojem umiejętności badawczych, starannością i dbałością o jakość pracy i opracowaniem spójnego projektu badawczego

Literatura:

Aguado, K. (2000), Zur Methodologie in der empirischen Fremdsprachenforschung, Hohengehren.

Andermann, U., Drees, M. Grätz, F. (2006), Wie verfasst man wissenschaftliche Arbeiten? Ein Leitfaden für das Studium und die Promotion. 3., völlig neu erarb. Aufl. Mannheim.

Eco, U., 2010, Wie man eine wissenschaftliche Abschlußarbeit schreibt. Doktor-, Diplom- und Magisterarbeit in den Geistes- und Sozialwissenschaften. 13. Aufl., Stuttgart.

Efekty uczenia się:

W1: student ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej badań językoznawczych, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować do kompleksowej realizacji zadań zawodowych, związanych z prowadzonymi na kierunku germanistyka ze specjalnościami - K_W01

W2: student zna w stopniu zaawansowanym i właściwie stosuje terminologię specjalistyczną z zakresu językoznawstwa, glottodydaktyki właściwą dla kierunku germanistyka - K_W02

W3: student zna najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz główne tendencje rozwojowe w obrębie językoznawstwa na świecie - K_W03

W4: student zna specyfikę badań i metodologię z dyscypliny językoznawstwa, glottodydakyyki, psycholingwistyki, właściwą dla kierunku germanistyka - K_W04

U1: student potrafi posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z językoznawstwa, do argumentowania w języku niemieckim własnych poglądów lub poglądów innych autorów, do formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań, diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji zawodowych, związanych z prowadzonymi na kierunku specjalnościami oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych - K_U01

U2: student potrafi w pogłębionym stopniu przeprowadzić w języku niemieckim analizę i interpretację różnych rodzajów tekstów i wytworów kultury materialnej, stosując oryginalne podejścia i nowe osiągnięcia w badaniach językoznawczych, określić ich znaczenie w pracy zawodowej, oddziaływanie społeczne oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym - K_U02

U3: student potrafi w zaawansowanym stopniu przetwarzać teksty niemieckojęzyczne, wyszukując, analizując, oceniając, selekcjonując i prawidłowo użytkując informacje pozyskane przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych- K_U03

U4: student potrafi dobierać i innowacyjnie wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w języku polskim i niemieckim oraz wykorzystywać nowoczesne technologie, w tym technologie informatyczne, w celu projektowania i efektywnego realizowania działań zawodowych, typowych dla kwalifikacji odpowiadających programowi studiów na kierunku germanistyka - K_U04

U5: student posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w języku polskim i niemieckim - K_U05

U6: student tpotrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii właściwej dla językoznawstwa K_U07

K1: student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego - K_K01

K2: student jest gotów podejmować autonomiczne profesjonalne działania zawodowe, określić priorytety służące realizacji wyznaczonego przez siebie lub innych zadania oraz dokonać analizy tych działań i wskazać obszary wymagające modyfikacji oraz zasięgania opinii ekspertów - K_K02

K3: student szanuje prawa autorskie i wykorzystuje znajomość literatury przedmiotu w sposób etyczny oraz zgodny z przyjętymi zasadami.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Pastuszka, Joanna Pędzisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0