Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-GER-2S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka niemieckiego na poziomie C1 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji zdalnej (łączna ilość godzin w semestrze): 5 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zdalnej zajęć dydaktycznych (łączna ilośc godzin w semestrze): 30,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna ilość godzin w semestrze): 15 Przygotowanie się studenta do zaliczenia (łączna ilość godzin w semestrze): 20 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna ilość godzin w semestrze): 20 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie na ocenę:K_W02, K_W02, K_W03, K_W04, K_U01 K_U02, K_U03, K_U04, K_U05 5,0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3, 0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 - niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Pełny opis: |
Zapoznanie magistrantów z zagadnieniami dotyczącymi pisania prac naukowych, z metodologią badań językoznawczych (psycho-, socjo- und neurolingwistycznych) i glottodydaktycznych; poszukiwanie i gromadzenie relewantnej literatury przedmiotu; rozwijanie umiejętności analitycznych w oparciu o stworzony indywidualnie przez uczestników seminarium projekt badawczy. |
Literatura: |
Aguado, K. (2000), Zur Methodologie in der empirischen Fremdsprachenforschung, Hohengehren. Andermann, U., Drees, M. Grätz, F. (2006), Wie verfasst man wissenschaftliche Arbeiten? Ein Leitfaden für das Studium und die Promotion. 3., völlig neu erarb. Aufl. Mannheim. Bänsch, A. (2008), Wissenschaftliches Arbeiten. München/Wien. Bünting, K.-D. (1998), Grundlagen wisseschaftlichen Schreibens. Essen. Eco, U.(2010), Wie man eine wissenschaftliche Abschlußarbeit schreibt. Doktor-, Diplom- und Magisterarbeit in den Geistes- und Sozialwissenschaften. 13. Aufl., Stuttgart. |
Efekty uczenia się: |
W1: student ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej badań językoznawczych, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować do kompleksowej realizacji zadań zawodowych, związanych z prowadzonymi na kierunku germanistyka ze specjalnościami - K_W01 W2: student zna w stopniu zaawansowanym i właściwie stosuje terminologię specjalistyczną z zakresu językoznawstwa, glottodydaktyki właściwą dla kierunku germanistyka - K_W02 W3: student zna najważniejsze stanowiska metodologiczne, teorie, szkoły, nurty i kierunki oraz główne tendencje rozwojowe w obrębie językoznawstwa na świecie - K_W03 W4: student zna specyfikę badań i metodologię z dyscypliny językoznawstwa, glottodydakyki, psycholingwistyki, właściwą dla kierunku germanistyka - K_W04 U1: student potrafi posługiwać się zaawansowaną wiedzą teoretyczną z językoznawstwa, do argumentowania w języku niemieckim własnych poglądów lub poglądów innych autorów, do formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań, diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji zawodowych, związanych z prowadzonymi na kierunku specjalnościami oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych - K_U01 U2: student potrafi w pogłębionym stopniu przeprowadzić w języku niemieckim analizę i interpretację różnych rodzajów tekstów i wytworów kultury materialnej, stosując oryginalne podejścia i nowe osiągnięcia w badaniach językoznawczych, określić ich znaczenie w pracy zawodowej, oddziaływanie społeczne oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym - K_U02 U3: student potrafi w zaawansowanym stopniu przetwarzać teksty niemieckojęzyczne, wyszukując, analizując, oceniając, selekcjonując i prawidłowo użytkując informacje pozyskane przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych- K_U03 U4: student potrafi dobierać i innowacyjnie wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody pracy w języku polskim i niemieckim oraz wykorzystywać nowoczesne technologie, w tym technologie informatyczne, w celu projektowania i efektywnego realizowania działań zawodowych, typowych dla kwalifikacji odpowiadających programowi studiów na kierunku germanistyka - K_U04 U5: student posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w języku polskim i niemieckim - K_U05 U6: student tpotrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii właściwej dla językoznawstwa K_U07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Pastuszka, Joanna Pędzisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.