Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-HI-2S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Wymagania wstępne: | Zainteresowanie tematyką wybranego seminarium. Zaawansowany poziom znajomości języka hiszpańskiego. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | konsultacje: 20 zajęcia: 30 przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych: 30 studiowanie przez studenta literatury przedmiotu: 50 redagowanie pracy magisterskiej: 100 przygotowanie się studenta do egzaminu dyplomowego: 40 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Analiza krytyczna napisanych fragmentów pracy |
Pełny opis: |
Praca zindywidualizowana dostosowana do tematu pracy: dobór korpusu badawczego, lektura i analiza; dobór metod analitycznych; dobór pozycji bibliograficznych, weryfikacja wyników analiz; synteza i konkluzja. |
Literatura: |
Proponowana literatura przedmiotu wynika ze specyfiki seminarium magisterskiego (literackiego i językoznawczego) i jest przedstawiana w części szczegółowej (przedmiotowej) sylabusa. |
Efekty uczenia się: |
01 - absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną nauk humanistycznych i społecznych (w zakresie językoznawstwa lub literaturoznawstwa), ich najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju. 02 - absolwent zna i rozumie na poziomie rozszerzonym pojęcia z językoznawstwa lub literaturoznawstwa, szczególnie w zakresie języka hiszpańskiego i jego odmian. 03 - absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu powiązania literaturoznawstwa lub językoznawstwa z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych i społecznych. 04 - absolwent zna i rozumie współczesne szkoły badawcze i dokonania naukowe odnoszące się do wybranej problematyki z zakresu językoznawstwa lub literaturoznawstwa. 05 - absolwent zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie językoznawstwa lub literaturoznawstwa. 06 - absolwent potrafi dokonywać właściwej selekcji i analizy informacji pochodzących z różnych źródeł oraz oceniać ich przydatność do wybranego przez siebie tematu pracy magisterskiej z zakresu językoznawstwa lub literaturoznawstwa. 07 - absolwent posiada pogłębione umiejętności badawcze (tj. analiza prac innych autorów, synteza poglądów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacja wyników), umożliwiające oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów z zakresu językoznawstwa lub literaturoznawstwa. 08 - absolwent potrafi porównywać różne koncepcje teoretyczne, uwzględniające nowe osiągnięcia dotyczące badań nad językiem lub literaturą krajów hiszpańskojęzycznych, a także formułuje i testuje hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z tego zakresu. 09 - student potrafi przedstawić spójną argumentację z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułować odpowiednie wnioski, opinie krytyczne, a także tworzyć syntetyczne podsumowania, prowadzić debatę i prezentować w różnych formach i mediach, swoje przemyślenia i opinie w odniesieniu do zjawisk kulturowych studiowanego obszaru językowego, opierając się na wiedzy naukowej z zakresu językoznawstwa lub literaturoznawstwa. 10 - absolwent potrafi przygotować spójne wypowiedzi ustne o różnej długości, dotyczące tematyki związanej z analizą lingwistyczną lub literacką tekstów. 11 - absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez dobór oraz stosowanie właściwych metod, technik i strategii, w tym zaawansowanych technik informacyjno – komunikacyjnych. 12 - absolwent potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze. 13 - absolwent jest gotów do właściwego ukierunkowania swoich zainteresowań oraz określania priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. 14 - absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i uznawania znaczenia wiedzy filologicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Brzozowska-Zburzyńska, Veronica Del Valle Cacela, Anna Werman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Brzozowska-Zburzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.