Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-SM-L-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosow |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | seminarium - przygotowanie pracy zaliczeniowej - zaliczenie ustne: przygotowanie się do zajęć: aktywność i praca na zajęciach: przygotowanie pracy dyplomowej: |
Pełny opis: |
1. Językowe i komunikacyjne sprawności dzieci w wieku przedszkolnym i wieku szkolnym oraz u osób dorosłych. Ontogeneza mowy. 2. Zaburzenia mowy: studia przypadków i opracowania monograficzne oraz badania grupy: A) opóźnienia rozwoju mowy: w głuchocie, w upośledzeniu umysłowym, w autyzmie, w padaczkach, bez jasnych przyczyn - alalia; B) zaburzenia realizacji: w jąkaniu, w porażeniach mózgowych, w anatomicznych wadach narządów mowy; C) rozpad kompetencji językowej i komunikacyjnej: w mechanicznych uszkodzeniach mózgu, w chorobach psychicznych (schizofazja), w chorobach neurodegeneracyjnych. 3. Zaburzenia komunikacji językowej w Zespole Aspergera, językowy obraz świata osób z zaburzeniami językowymi |
Literatura: |
1. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2015. 2. J. Janas-Kaszczyk, Z. Tarkowski, O metodologii logopedii. Wprowadzenie do badań nad teorią i metodą logopedii, Lublin 1991. 3. J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, WArszawa 2003. 4. S. Grabias, M. Kurkowski, Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, Lublin 2012. 5. G.O. Gabbard, L. Weiss Roberts, H. Crisp-Han, V. Ball, G. Hobday, F. Rachal, Profesjonalizm w psychiatrii, Kraków 2013. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W01 - Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej w logopedii W02 - Student zna i rozumie interdyscyplinarny charakter badań logopedycznych W03 - Student zna zasady poprawnego projektowania badania naukowego W04 - Student zna etyczne aspekty pisania pracy dyplomowej – ryzyko i konsekwencje popełnienia plagiatu UMIEJĘTNOŚCI: U05 - Student posiada umiejętność prowadzenia pracy badawczej w zakresie logopedii U06 - Student potrafi redagować spójną i logiczna wypowiedź z wykorzystaniem poprawnej i profesjonalnej terminologii U07 - Student potrafi analizować, oceniać i wyciągać wnioski U08 - Student prawidłowo stawia hipotezy badawcze i potrafi dokonać ich weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K09 - Student rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie w zakresie interdyscyplinarnej problematyki związanej z logopedią K10 - Student przejawia potrzebę ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie logopedii K11 - Student potrafi pracować w grupie i indywidualnie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.