Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SM-RO.JF-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: francuski
Wymagania wstępne:

Zaliczony I rok studiów drugiego stopnia.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

zajęcia seminaryjne: 30 h

- Praca własna studenta - 150h

przygotowanie do zajęć, redakcja pracy – 75h

studiowanie literatury przedmiotu – 75h



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Redakcja pracy magisterskiej - W01, W02, W03, W04, W05, U01, U02, U03, U04, K01




Pełny opis:

Celem seminarium jest zapoznanie studentów z poglębionymi pojęciami z zakresu lingwistyki (strukturalistycznej i kognitywnej) lub literatury, a także zaznajomienie z warsztatem pracy filologa umożliwiającym zredagowanie pracy magisterskiej, poprzedzonym zebraniem odpowiedniego materiału badawczego.

Seminarium magisterskie literackie poświęcone jest analizie różnorodnych struktur powieściowych (kompozycji, narracji, postaciom, głównym wątkom tematycznym, strukturze czasowo-przestrzennej, itd.) w literaturze francuskiej końca XIX i całego XX wieku. Student ma możliwość wyboru autora (autorów) oraz dzieł, które go szczególnie interesują. Po wyborze i prezentacji pisarza oraz jego wybranych dzieł do analiz następuje w kolejnych semestrach prezentacja zredagowanych fragmentów pracy w zakresie głównych struktur powieściowych oraz dyskusja mająca na celu naniesienie korekt i uzupełnień. Ponadto studenci zapoznają się z metodologią pisania pracy magisterskiej, z organizacją warsztatu oraz z metodami pracy.

Celem seminarium językoznawczego jest zapoznanie studentów z głównymi nurtami językoznawstwa ogólnego i szczegółowego. 2 rok prowadzenia seminarium to przede wszystkim zintensyfikowanie pracy nad magisterium, omawianie kwestii teoretycznych i analitycznych poruszanych w pracy, dyskusja nad zredagowanymi fragmentami pracy, korekta, sugestie ewentualnych uzupełnień, etc.

Literatura:

Proponowana literatura przedmiotu wynika ze specyfiki seminarium magisterskiego (literackiego i językoznawczego) i jest przedstawiana w części szczegółowej (przedmiotowej) sylabusa - dla poszczególnych grup (studentów w przypadku seminarium językoznawczego).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 - student zna w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa, ich najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju. K_W01

W02 - na poziomie rozszerzonym pojęcia z dyscyplin właściwych kierunkowi w zakresie języków romańskich – K_W02

W03 - student zna teorie oraz zaawansowaną metodologię i terminologię naukową właściwych dla literaturoznawstwa i językoznawstwa – K_W03

W04 - student zna współczesne szkoły badawcze i dokonania naukowe odnoszące się do wybranej problematyki z zakresu dyscyplin właściwych kierunkowi oraz główne trendy rozwojowe w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa – K_W05

W05 - student zna zaawansowane metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie studiowanych dyscyplin naukowych, literaturoznawstwa lub językoznawstwa – K_W06

Umiejętności:

U01 - student potrafi dokonywać właściwej selekcji, analizy informacji i integracji pochodzących z różnych źródeł oraz oceniać ich przydatność w redakcji pracy magisterskiej – K_U01

U02 - student potrafi wykazać się umiejętnościami, takimi jak analiza prac innych autorów, synteza poglądów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacja wyników – K_U03

U03 - student potrafi porównywać różne koncepcje teoretyczne, uwzględniające nowe osiągnięcia dotyczące badań nad językiem lub literaturą, przedstawić spójną argumentację z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułować odpowiednie wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania, a także prowadzić dyskusję i uczestniczyć w debatach, formułować opinie krytyczne – K_U07

U04 - student potrafi tworzyć prace pisemne o dużej objętości i stopniu złożoności w języku francuskim dotyczące tematyki związanej z analizą lingwistyczną lub literacką tekstów – K_U09

Kompetencje społeczne:

K01student jest gotów do samodzielnego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy z zakresu literaturoznawstwa i językoznawstwa inspirując innych do podobnych działań w tym zakresie – K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Krzyżanowska, Sylwia Kucharuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)