Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Środowisko programistyczne I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-SP-TCAK-1S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Środowisko programistyczne I
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- wykład (2 godziny)


- konwersatorium (10 godzin)


- ćwiczenia (2 godziny)


- konsultacje indywidualne (1 godzina)


- praca nad projektami (4 godziny)


- praca w zespole (9 godzin)


- prezentacja projektów (2 godziny)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

K_W09, K_U18, K_K06, K_K08 : Aktywność

K_W012, K_U06, K_U14, K_K08, K_K011 : Ćwiczenia indywidualne w trakcie zajęć

K_W09, K_W012, K_U14, K_K06, K_K08 : Indywidualne zadania pisemne

K_W09, K_W012, K_U18, K_K06 : Praca w domu, przedstawienie jej wyników

K_W012, K_U14, K_U18, K_K08, K_K011 : przygotowanie i realizacja prac zaliczeniowych

Pełny opis:

Program zajęć Środowisko Programistyczne zakłada przedstawienie studentom podstawowej wiedzy z zakresu wytwarzania oprogramowania oraz wiedzy na temat metod wykorzystania narzędzi z których mogą skorzystać podczas realizowania projektów cyfrowych.

W części wykładowej przybliżona została podstawowa terminologia dotycząca logiki w ujęciu informatycznym, informacje na temat sposobu interpretacji procesów informatycznych w przestrzeni cyfrowej (bramki logiczne, diagramy przepływu aktywności) oraz programowania aplikacji komputerowych (obsługa oprogramowania i narzędzi wchodzących w jego skład).

W części ćwiczeń studenci wykonywali ćwiczenia na zajęciach oraz zrealizowali projekt indywidualny. Studenci realizowali liczne samodzielne prace, służące weryfikacji pozyskanych w czasie zajęć informacji oraz własnemu rozwojowi. W efekcie powstały projekty aplikacji wykorzystujące nie tylko informacje na temat tworzenia i stosowania funkcji, klas oraz obiektów, ale także samodzielne poszukiwanie rozwiązań problemów.

Literatura:

Adam Koszlajda, Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach, Gliwice 2012

Piotr Szlagor, Programowanie wizualne scratch 2.0, wydanie pierwsze

Mark A. Lassof, Programowanie dla początkujących, Gliwice 2016

Mark Lutz, Wprowadzenie Python, wydanie czwarte, Gliwice 2010

Alberto Boschetti i Luca Massaron, Python. Podstawy nauki o danych, wydanie drugie, Gliwice 2017

Efekty uczenia się:

K_W09

Posiada znajomość podstawowej terminologii stosowanej w tworzeniu aplikacji, oprogramowania komputerowego oraz planowaniu go. Operuje terminologią związaną z językiem programowania. Potrafi opisać działania zadanej funkcjonalności systemu z użyciem specjalistycznych słów.

K_W012

Posiada znajomość podstawowej terminologii dotyczącej planowania oprogramowania komputerowego i wykorzystania go w graficznych zadaniach praktycznych przekazujących zamysł artystyczny. Potrafi operować dużymi danymi w celu przyspieszenia pracy i zaprezentowania problemu z nowej perspektywy.

K_W014

Potrafi przedstawić związane z oprogramowaniem narzędzia i sposoby mogące służyć w edukacji kulturalnej i animacji kultury.

K_U06

Dysponuje wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi do przejrzenia stron internetowych ‘od środka’, zaprojektowania ich oraz szczegółowego zaplanowania ich wybranych elementów.

K_U14

Posiada wiedzę na temat wybranych narzędzi do tworzenia stron internetowych oraz korzysta z gotowych stron przetwarzając w sposób zautomatyzowany informacje na nich zawarte we własnych projektach.

K_U18

Potrafi realizować wybrane projekty kulturowe w oparciu o narzędzia zaprezentowane na zajęciach oraz nowe media. Zna możliwości i obecne kierunki ich rozwoju.

K_K06

Potrafi planować pracę zespołową oraz współpracować przy projekcie. Zna podstawowe narzędzia do usprawnienia i zobrazowania wspólnej pracy.

K_K08

Profesjonalnie i etyczne podchodzi do pracy.

K_K011

W pracy nad realizowanymi projektami charakteryzuje się postawą otwartości, dialogu i współpracy. Dzieli się problemami i pomysłami na ich rozwiązanie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Osik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Osik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)