Wprowadzenie do medioznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-WDM-AI-1S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do medioznawstwa |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - Wykład 30h - Konsultacje z prowadzącym zajęcia 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - Przygotowanie do zajęć: 2h - Przygotowanie do zaliczenia: 8h - Studiowanie literatury przedmiotu: 18h Łączna liczba godzin: 60h (2 pkt. ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1-W3, U1-U2, K1-K2: zaliczenie końcowe. |
Pełny opis: |
Problematyka wykładu koncentruje się wokół istoty i przedmiotu badań medioznawczych. Wśród zagadnień szczegółowych znajdują się teorie i historia mediów, metody badania mediów, specyfika audytorium, marketing medialny. |
Literatura: |
1. Denis McQuail, Teoria komunikowania masowego, red. T. Goban-Klas, Warszawa 2007 2. Tomasz Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, PWN, Warszawa 2004 Słownik wiedzy o mediach, red. Edward Chudziński, Warszawa-Bielsko-Biała 2009 3. Lisa Taylor, Andrew Willis, Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006 4. Roger Wimmer, Joseph Dominick, Mass media. Metody badań, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008 5. John Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999 6. M. Lisowska-Magdziarz, Media powszednie. Wydawnictwo UJ, Kraków 2009 7. Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, red. M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002 8. Katarzyna Lorenc, Dynamika wolności mediów na świecie, Kraków 2017 9. Tomasz Mielczarek, Medioznawstwo polskie. Ludzie - instytucje - nauka, Kielce 2021. |
Efekty uczenia się: |
W1 Student wyjaśnia specyfikę mediów, teorie i najważniejsze terminy związane z tym zjawiskiem – K_W02 W2 Student charakteryzuje etapy rozwoju mediów z uwzględnieniem kontekstu historycznego, społecznego i kulturowego – K_W02, K_W03, K_W09 W3 Student wyjaśnia role i funkcje mediów w życiu kulturalnym i społecznym – K_W02, K_W03, K_W06 U1 Student potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne (komunikacyjne, kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) związane z funkcjonowaniem społeczeństwa medialnego – K_U03, K_U08 U2 Student potrafi scharakteryzować współczesne rodzaje mediów z uwzględnieniem ich funkcji społecznej i kulturowej – K_U03, K_U08 K1 Student ma świadomość roli mediów w życiu społecznym – K_K01 K2 Student ma świadomość dynamiki przemian, trendów rozwojowych oraz postępu technicznego w sferze media sferze – K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Karwatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.