Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-WM-INFO-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny
Jednostka: Zakład Historii Literatury Polskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza na temat form komunikowania się w przeszłości i obecnie.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

1,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji

15,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych

15,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych

14,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów

15,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

obecność na zajęciach, ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć), zaliczenie pisemnego testu: W01, W02, W03, W04, W05, W06, W07

Pełny opis:

Student zapoznaje się z najważniejszymi zjawiskami związanymi z rozwojem różnych form komunikowania się; od kultury oralnej przez cyrograficzną i typograficzną do komunikowania się z użyciem nowoczesnych technologii. Poznaje problemy związane z dziejami pisma i różnych form przekazu.

Literatura:

1. Głąbiowski K.:Książka w procesie komunikacji społecznej. Wrocław 1980.

2.Komunikacja i komunikowanie w dawnej Polsce. Pod red. K. Stępnika i M. Ratajewskiego. Lublin 2008.

3. Bednarska-Ruszajowa K., Uczyć - bawić - wychowywać. Książka i jej funkcja społeczna w okresie Oświecenia, Kraków 2004.

4. Klimowicz M., Oświecenie, Warszawa 1998.

5. Witkowska A., Przybylski R., Romantyzm, Warszawa 1997.

Efekty uczenia się:

W01 - student zna koncepcję społeczeństwa informacji i wiedzy ujmowaną z perspektywy bibliologicznej; K_W03.

W02 - student rozumie misję i rolę pisma w rozwoju społeczeństwa; K_W03.

W03 - student rozumie istotę pracy badawczej i zasady operowania warsztatem naukowym w zakresie dawnego dziedzictwa piśmiennego; K_W09

W04 - student umie samodzielnie zdobywać i pogłębiać wiedzę, podejmować działania ukierunkowanie na rozwijanie zdolności i kompetencji zawodowych, związanych z obecnością i znaczeniem pisma w kulturze i społeczeństwie; K_U03; K_U06

W05 - student ma świadomość interdyscyplinarnego charakteru studiowanej dyscypliny oraz jej komplementarności wobec innych dyscyplin i dziedzin wiedzy (literaturoznawstwa i badań kultury); K_K01

W06 - student ma świadomość konieczności doskonalenia kwalifikacji zawodowych; K_K05

W07 - student przestrzega zasad etyki i rzetelności naukowej; K_K06

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)