Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny III-IV

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-WMIII-AR.AH-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny III-IV
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a36e4fc41a5f34069ae2e7a5d2444e292%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=df5c02b3-d7a2-4c07-bd1d-03333277d5e5&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Student posiada wiedzę z zakresu studiów I stopnia obejmującą okres od okresu lateńskiego po wczesne średniowiecze

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

godziny kontaktowe:

wykład: 30 h

konsultacje - 2 h

samodzielna praca studenta:

przygotowanie do zajęć - 5 h

studiowanie lit. przedmiotu - 25 h

przygotowanie do egzaminu - 20 h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

egzamin ustny

Pełny opis:

Wykład poświęcony jest okresowi wędrówek ludów w Europie, od okresu przedrzymskiego do średniowiecza. Zajęcia obejmują szczegółowy opis najważniejszych wydarzeń zarówno w świetle danych historycznych, jak i archeologicznych z uwzględnieniem najnowszych wyników badań. Szczególny nacisk położony jest także na omówienie schyłku starożytności na terenie ziem polskich, w tym na Lubelszczyźnie.

Literatura:

• Archeologia o początkach Słowian, P. Kaczanowski, M. Parczewski (red.), Kraków 2005.

• Bóna I., Das Hunnen-Reich, Stuttgart 1991.

• Godłowski K., Ziemie polskie w okresie wędrówek ludów. Problem pierwotnych siedzib Słowian, Barbaricum I, 1989, s. 12-63.

• Kokowski A., Starożytna Polska. Od III w. przed Chrystusem do schyłku starożytności, Warszawa 2005.

• Maenchen-Helfen O.J., The World of the Huns. Studies in Their History and Culture, Berkeley – Los Angeles – London 1973.

• Mączyńska M., Wędrówki ludów. Historia niespokojnej epoki IV i V wieku, Warszawa-Kraków 1996.

• Mączyńska M., Światło z popiołu. Wędrówki ludów w Europie w IV i V wieku, Warszawa 2013.

• The turbulent epoch – new materials from the Late Roman Period and the Migration Period, B. Niezabitowska-Wiśniewska, M. Juściński, P. Łuczkiewicz, S. Sadowski (red.), Monumenta Studia Gothica V, Lublin 2009.

• Werner J., Beiträge zur Archäologie des Attila-Reiches, München 1956.

Efekty uczenia się:

K_W04 - student posiada uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę ogólną z zakresu archeologii Polski na tle Europy i pozostałych obszarów Starego Świata

K_W06 - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dyscyplinami humanistycznymi, przyrodniczymi i ścisłymi, pozwalającą na konstruowanie interdyscyplinarnych programów badawczych

K_W08 - student zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie archeologii

K_W11 - student posiada pogłębioną wiedzę o historycznej zmienności dziejów

K_U06 - student posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych

K_U08 - student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów tekstów i źródeł archeologicznych stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia studiowanej dyscypliny i humanistyki, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym

K_K01 - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego

K_K09 - student ma pogłębioną świadomość znaczenia nauk humanistycznych dla utrzymania i rozwoju więzi społecznej na różnych poziomach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Kokowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Kokowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)