Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykład monograficzny IV

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-WMIV-AR.AH-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny IV
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie

krytyczne sądy, posiada także umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w sytuacjach badawczych i społecznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 pkt ECTS


Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 h

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 2,0 h

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 h

Przygotowanie się studenta do egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 13,0 h

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

aktywność w trakcie wykładów weryfikowana w toku zajęć

egzamin pisemny

Pełny opis:

wykład poświęcony wybranym szczegółowym zagadnieniom archeologii Polski i powszechnej średniowiecza i okresu nowożytnego oraz archeologii historycznej w tym archeologii XX wieku

Literatura:

zależna od cyklu

Efekty uczenia się:

Student:

zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie archeologii

• potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, posiada także umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych

• posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny, potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów źródeł, uwzględniając nowe osiągnięcia studiowanej dyscypliny i humanistyki

• umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową

• posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim i jednym z języków kongresowych, w zakresie archeologii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin, formułowania opinii krytycznych oraz umiejętność prezentacji tekstów w różnych formach i mediach

• jest przygotowany do samodzielnego opracowywania wyników badań terenowych, źródeł archeologicznych oraz do formułowania i realizacji szerszych problemów badawczych, argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań

• ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego jest aktywnym członkiem środowiska archeologicznego, orientuje się w bieżących wydarzeniach w archeologii

• docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości oraz aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy, ma pogłębioną świadomość znaczenia nauk humanistycznych dla utrzymania i rozwoju więzi społecznej na różnych poziomach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0