Wykład monograficzny IV
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-WMIV-AR.AH-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Wykład monograficzny IV |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, posiada także umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w sytuacjach badawczych i społecznych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 3 pkt ECTS Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 h Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 2,0 h Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 h Przygotowanie się studenta do egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 13,0 h Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | aktywność w trakcie wykładów weryfikowana w toku zajęć egzamin pisemny |
Pełny opis: |
wykład poświęcony wybranym szczegółowym zagadnieniom archeologii Polski i powszechnej średniowiecza i okresu nowożytnego oraz archeologii historycznej w tym archeologii XX wieku |
Literatura: |
zależna od cyklu |
Efekty uczenia się: |
Student: zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie archeologii • potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy, posiada także umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych • posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowania narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników, pozwalające na rozwiązywanie także nietypowych zadań/problemów w obrębie studiowanej dyscypliny, potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów źródeł, uwzględniając nowe osiągnięcia studiowanej dyscypliny i humanistyki • umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową • posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych prac pisemnych w języku polskim i jednym z języków kongresowych, w zakresie archeologii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin, formułowania opinii krytycznych oraz umiejętność prezentacji tekstów w różnych formach i mediach • jest przygotowany do samodzielnego opracowywania wyników badań terenowych, źródeł archeologicznych oraz do formułowania i realizacji szerszych problemów badawczych, argumentowania z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań • ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego jest aktywnym członkiem środowiska archeologicznego, orientuje się w bieżących wydarzeniach w archeologii • docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości oraz aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy, ma pogłębioną świadomość znaczenia nauk humanistycznych dla utrzymania i rozwoju więzi społecznej na różnych poziomach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.