Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesny rynek mediów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-WRM-AI-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesny rynek mediów
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:



- w formie zajęć dydaktycznych - wykład - 15 h



- w formie konsultacji indywidualnych - 2 h



• Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):



- przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze) - 10 h



- przygotowanie się studenta do zaliczeń (łączna liczba godzin w semestrze) - 15 h



- studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze) - 18 h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

egzamin

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów podstawowych zasad funkcjonowania systemu medialnego. Zapoznanie studentów z wybranymi zagadnienia dotyczącymi działania współczesnego rynku prasy, telewizji, radia, nowych mediów w Polsce, zjawiskami koncentracji i konwergencji mediów. Dodatkowo jednym z aspektów przedmiotu jest zainteresowanie słuchaczy problematyką związaną z obiektywizmem przekazu medialnego.

Literatura:

A. Bianchi, Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej w pozycjonowaniu marki na rynku dóbr luksusowych, „Marketing i Rynek”, 2018, nr 4, s. 44—58.

O. Dąbrowska-Cendrowska, Działalność firmy Bauer Media na polskim rynku medialnym w latach 1991–2019, „Rocznik Historii Prasy Polskiej”, vol 23, nr 4, 2020).

B. Dobek-Ostrowska, Jak podobne? Jak różne? Dzienniki tabloidowe w odmiennych systemach medialnych, „Oblicza komunikacji” 2011, nr 4.

i inne opracowania podane na zajęciach.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W03 - Ma podstawową wiedzę dotyczącą współczesnych

przemian kulturowych, wyzwań stojących przed społeczeństwem

informacji i wiedzy

K_W05 - Ma podstawową wiedzę na temat historii i rozwoju

narzędzi i form komunikacji w tym historii pisma,

książki, mediów oraz rozwoju typografii i wizualizacji

danych

Umiejętności:

K_U07 Potrafi rozpoznawać różne rodzaje obiektów i zasobów

informacyjnych i przeprowadzić ich krytyczną

analizę oraz interpretację z zastosowaniem typowych

metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historycznokulturowym.

K_U08 Potrafi rozpoznawać i interpretować współczesne

zjawiska i procesy komunikacji społecznej, wizualnej

informacyjnej i medialnej oraz ich genezę, ze szczególnym

uwzględnieniem znajomości wzorców i mechanizmów

komunikowania

K_U12 Potrafi interpretować zjawiska produkcji, transmisji i

konsumpcji informacji w kategoriach socjoekonomicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Dymmel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0