Współczesny rynek mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-WRM-AI-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesny rynek mediów |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - w formie zajęć dydaktycznych - wykład - 15 h - w formie konsultacji indywidualnych - 2 h • Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze) - 10 h - przygotowanie się studenta do zaliczeń (łączna liczba godzin w semestrze) - 15 h - studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze) - 18 h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | egzamin |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów podstawowych zasad funkcjonowania systemu medialnego. Zapoznanie studentów z wybranymi zagadnienia dotyczącymi działania współczesnego rynku prasy, telewizji, radia, nowych mediów w Polsce, zjawiskami koncentracji i konwergencji mediów. Dodatkowo jednym z aspektów przedmiotu jest zainteresowanie słuchaczy problematyką związaną z obiektywizmem przekazu medialnego. |
Literatura: |
A. Bianchi, Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej w pozycjonowaniu marki na rynku dóbr luksusowych, „Marketing i Rynek”, 2018, nr 4, s. 44—58. O. Dąbrowska-Cendrowska, Działalność firmy Bauer Media na polskim rynku medialnym w latach 1991–2019, „Rocznik Historii Prasy Polskiej”, vol 23, nr 4, 2020). B. Dobek-Ostrowska, Jak podobne? Jak różne? Dzienniki tabloidowe w odmiennych systemach medialnych, „Oblicza komunikacji” 2011, nr 4. i inne opracowania podane na zajęciach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W03 - Ma podstawową wiedzę dotyczącą współczesnych przemian kulturowych, wyzwań stojących przed społeczeństwem informacji i wiedzy K_W05 - Ma podstawową wiedzę na temat historii i rozwoju narzędzi i form komunikacji w tym historii pisma, książki, mediów oraz rozwoju typografii i wizualizacji danych Umiejętności: K_U07 Potrafi rozpoznawać różne rodzaje obiektów i zasobów informacyjnych i przeprowadzić ich krytyczną analizę oraz interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historycznokulturowym. K_U08 Potrafi rozpoznawać i interpretować współczesne zjawiska i procesy komunikacji społecznej, wizualnej informacyjnej i medialnej oraz ich genezę, ze szczególnym uwzględnieniem znajomości wzorców i mechanizmów komunikowania K_U12 Potrafi interpretować zjawiska produkcji, transmisji i konsumpcji informacji w kategoriach socjoekonomicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dymmel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.