Zarządzanie informacją w wydawnictwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-ZIW-ETR.W-1S.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie informacją w wydawnictwie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - konwersatorium: 15 h - konsultacje indywidualne: 1 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - przygotowanie do zaliczenia: 4 h - korzystanie ze wskazanych, bezpłatnych materiałów szkoleniowych dostępnych w Internecie oraz studiowanie literatury przedmiotu: 10 h Łączna liczba godzin przedmiotu - 30 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Test zaliczeniowy z nauczanych treści. Forma i warunki zaliczenia: 1. Obecność za zajęciach. 2. Zaliczenie testu weryfikującego przyswojoną wiedzę. |
Pełny opis: |
Uzyskanie kompetencji w zakresie zarządzania informacją w wydawnictwie. W realizacji tego celu pomocne będą następujące treści merytoryczne: 1. Społeczeństwo informacyjne jako nowy typ społeczeństwa – warunki i cechy jego istnienia. 2. Informacja w kontekście schematu komunikacji: – funkcja informacji; – struktura informacji; – strumienie informacyjne i ich rodzaje; – procesy informacyjne. 3. Geneza i istota zarządzania informacją. 4. „Zarządzanie informacją” – definicje pojęcia, jego zakres i cele. 5. Narzędzia zarządzania informacją. 6. Procedura produkcji książek i czasopism w Wydawnictwie UMCS. 7. Funkcje zarządzania służące realizacji zadań i osiągania celów firmy (wydawnictwa): – planowanie; – organizowanie; – motywowanie; – kontrolowanie. 8. Komunikacja w wydawnictwie. 9. Zrządzanie a obieg informacji (zewnętrzny i wewnętrzny). 10. Rola informacji w procesie decyzyjnym. 11. Etapy procesu decyzyjnego. |
Literatura: |
1. Drucker P.F., Zarządzanie w XXI wieku, Warszawa 2000. 2. Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Kraków 1999. 3. Huenefeld J., Zarządzanie wydawnictwem w warunkach gospodarki wolnorynkowej, Kraków 1996. 4. Ober J., Informacja i komunikacja w zarządzaniu, Gliwice 2007. 5. Roman K.W., Podstawy zarządzania informacją, Toruń 2012. 6. Zygała R., Podstawy zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wrocław 2007. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W02. Student zna podstawową terminologię naukową w zakresie dyscyplin komplementarnych dla studiowanego kierunku – H1A_W02 K_W04. Ma podstawową wiedzę o instytucjach wydawniczych, ich strukturach i zasadach funkcjonowania, zakresie i formie działalności – H1A_W10 K_W05. Posiada podstawową wiedzę na temat współczesnych tendencji rozwojowych edytorstwa i zasad funkcjonowania rynku wydawniczego – H1A_W04, H1A_W05 K_W09. Posiada wiedzę wymaganą przy przygotowywaniu różnogatunkowych tekstów do druku i ich rozpowszechnianiu w formie tradycyjnej (papierowej) i elektronicznej – H1A_W04. UMIEJĘTNOŚCI K_U02. Umie w pracy indywidualnej oraz zespołowej formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia pozwalające na rozwiązywanie typowych problemów w obrębie studiowanych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych – H1A_U02, H1A_U03, H1A_U04 K_U05. Potrafi posługiwać się podstawowymi umiejętnościami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa, edytorstwa tradycyjnego i elektronicznego w typowych sytuacjach profesjonalnych – H1A_U04 K_U08. Potrafi ocenić poprawność językową wypowiedzi, wskazywać błędy językowe, stosować strategie etykiety językowej; analizować język wypowiedzi publicznych pod kątem stosowanych w nim środków językowych służących manipulacji, perswazji, kreowaniu własnego wizerunku i wizerunków innych osób – H1A_U02, H1A_U04, H1A_U05, H1A_U07. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01. Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz kulturalnego – H1A_K01 K_K03. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej – H1A_K04 K_K04. Uczestniczy w sposób bezpośredni lub przy wykorzystaniu różnych mediów w różnorodnych formach życia kulturalnego w regionie i kraju, świadomie kształtuje i pielęgnuje własne zainteresowania kulturalne w odniesieniu do dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy – H1A_K05, H1A_K06 K_K05. Ma świadomość społecznej i etycznej odpowiedzialności za słowo, staranności w przygotowaniu tekstów do publikacji; postępowania w działaniach profesjonalnych zgodnie z zasadami etyki wydawniczej – H1A_K04. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Sanetra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.