Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie wiedzą

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-ZW-ARW-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie wiedzą
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium 30 h

Konsultacje indywidualne: 5 h

- Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie do zajęć: 55 h

Przygotowanie do zaliczeń: 30 h

Studiowanie literatury przedmiotu: 30 h

Razem: 150 h = 5 pkt ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- aktywność na zajęciach - K_W02, K_W04, K_W08, K_W11, K_U06, K_U11, K_K01


- Projekty przygotowane przez studentów - K_W02, K_W04, K_W08, K_W11, K_U06, K_U11, K_K01

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami zarządzania wiedzą.

Literatura:

A. Jashapara, Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, Warszawa 2006.

Zarządzanie wiedzą, red. D. Jemielniak, A. K. Koźmiński, Warszawa 2008 (wyd. II 2012).

A. Kowalczyk, B. Nogalski, Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Warszawa 2007.

Ch. Evans, Zarządzanie wiedzą, Warszawa 2005.

M. Kłak, Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Kielce 2010.

Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej, pod red. Karola Olejniczaka, Warszawa 2012.

G. Probst, S. Raub, K. Romhardt, Zarządzanie wiedzą w organizacji, Kraków 2002.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student ma uporządkowaną wiedzę o literaturze z zakresu zarządzania wiedzą - K_W02

Student zna techniki zarządzania wiedzą - K_W04

Student zna i rozumie współczesne dokonania, tendencje i uwarunkowania rozwojowe nauk humanistycznych i społecznych, w tym ich powiązanie z innymi dziedzinami i dyscyplinami nauki -K_W08

Student zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości związanej z obszarem zarządzania wiedzą - K_W11

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi używać specjalistycznej terminologii z zakresu zarządzania wiedzą - K_U06,

Student potrafi samodzielnie planować i realizować proces własnego uczenia się przez całe życie, zdobywać oraz aktualizować wiedzę i umiejętności konieczne do wykonywania zadań z zakresu zarządzania dokumentami lub działalności archiwalnej, w szczególności w związku z przemianami technicznymi, organizacyjnymi i prawnymi systemów wspomagających pracę kancelarii i archiwum, oraz potrafi ukierunkowywać innych w tym zakresie - K_U11

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy oraz treści, które są mu przekazywane, a także stałego jej uzupełniania, zwłaszcza w kontekście rozwoju technologii i narzędzi zarządzania informacją, dokumentacją i archiwaliami - K_K01

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0